Jag fick hjälp med att sätta ny golvbrunn i tvättstugan. Jag ville ha urtag för avlopp. Snart kommer golvläggaren. Men jag tycker inte att dessa delar verkar passa ihop. Urtaget kommer på plastringen. Är detta rätt eller fel? Annan golvbrunnssil?
 
  • Infälld golvbrunn med grått lock omgiven av ojämn betong och rester av byggmaterial.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vit rund golvbrunn med borttagen gallerdel bredvid på ett betonggolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
K
Ska du ha avloppsrör från tvättmaskin/tvättställ ner i brunnen ska du inte ha den där silen. Kommer ny ram och sil när ni lägger klinker.
 
  • Gilla
CeciliasHus
  • Laddar…
K kniv skrev:
Ska du ha avloppsrör från tvättmaskin/tvättställ ner i brunnen ska du inte ha den där silen. Kommer ny ram och sil när ni lägger klinker.
Ja, jag ska ha avlopp där. Så hurdann sil ska jag ha?
Golvbrunnskillen köpte in den. Kommunikationen kunde varit bättre.
 
C CeciliasHus skrev:
Ja, jag ska ha avlopp där. Så hurdann sil ska jag ha?
Golvbrunnskillen köpte in den. Kommunikationen kunde varit bättre.
Jag ska ha våtrumsmatta.
 
K
Urtaget i silen verkar hamna på vattenlåset, gissar att lösningen blir att kap rörböjen så den precis går i. Men har din ”golvbrunnskille” köpt den är det väl honom du ska fråga egentligen…
 
Den vita följer med i "köpet" sen kan man välja andra beroende på ytskikt.
 
C CeciliasHus skrev:
Jag fick hjälp med att sätta ny golvbrunn i tvättstugan. Jag ville ha urtag för avlopp. Snart kommer golvläggaren. Men jag tycker inte att dessa delar verkar passa ihop. Urtaget kommer på plastringen. Är detta rätt eller fel? Annan golvbrunnssil?
Är det standardmått på dessa grejer?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.