Jag ska göra om ett källargolv av modell stampat jordgolv som någon hällde några cm betong på under uppskattningsvis 70-talet. Detta är i rummet där värmepumpen och vattenfilter står så det behövs en golvbrunn. Jag har problem med nuvarande golvbrunnen som har en egen anslutning ut från huset. Nu när jag ändå ska gräva upp hela golvet så är det som läge att fixa denna golvbrunnen.
Golvbrunnen ska bara klara av ev vatten från säkerhetsventiler, backspolning av vattenfiltret samt ev läckage från värmepumpen. Därför vore det ju smidigt med bara en golvbrunn med en pump som lyfter vattnet in i vanliga avloppet som ligger högre än golvbrunnen. Men när jag tittar på kommersiella lösningar på detta så blir man mörkrädd när man ser priserna. Någon som har något bra förslag på lösning för golvbrunn med pump/pumpbrunn som inte ruinerar en?