hej! vi åller på att bygga ett garage med förråd och med övervåning, tot. 7,5*13,2 m.
jag har monterat en golvbrunn i garagedelen.sedan har jag 2 st förråd jämte. i det sista förådet kommer avlopp, vatten el, kulvert, fördelare osv. upp.så långt ok.men sedan har vi fått rådet att ställa ut värmepumpen, beredaren där med. det lät väldigt bra, för då frigörs lite mer plats i tvättstugan + att man slipper oljudet från pumpen.men sedan kom jag på att jag inte har monterat någon golvbrunn där när vi gjöt plattan. enligt rör killen är det ok, han kan leda ut spillvattnet från beredaren genom väggen.ringde försäkringsbolaget, det är ok för dom med.
men jag tänker alltid det värsta, att 300 lit. vatten rinner ut, och ingen brunn, katastof.
har sedan gått och lurat på detta. tänkte att man kunde göra en ställning med ben, kanske 500 mm hög, sedan klä detta med rostfri påt så att detta bildar ett kar, som mynnar ut i ett 100 mm rör som jag kan leda utpå lämpligt ställe genom väggen. kanske montera små väggar på ställningen också som kan ta vattnet ifall det blir haveri. det blir det garanterat när man är borta. pumparna och beredaren ligger mellan på 1,5-1,7 meters höjdo ch vägermellan 150-200 kg st. har 2,4 till taket. den stora frågan ? är detta möjligt eller skall grejerna in i tvättstugan igen? vad tror ni som har kunskapen?mats n

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.