Hej!

Har precis flyttat in i en ny lägenhet och det luktar avlopp från golvbrunnen. Tänkte att jag skulle rensa vattenlåset men vet inte riktigt vad det är jag tittar på. Verkar vara en gammal variant.

Är det något vattenlås? Hur rensar jag på bästa sätt och får bort oönskade dofter?

Stort tack!

• Närbild på en avloppssil i ett handfat med ett svart avloppsrör.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Magnus-723 Magnus-723 skrev:
Hej!

Har precis flyttat in i en ny lägenhet och det luktar avlopp från golvbrunnen. Tänkte att jag skulle rensa vattenlåset men vet inte riktigt vad det är jag tittar på. Verkar vara en gammal variant.

Är det något vattenlås? Hur rensar jag på bästa sätt och får bort oönskade dofter?

Stort tack!
Om lgh stått tom en tag kan det vara så enkelt att vattnet har dustat och behöver fyllas på

T
T Tompafix skrev:
Om lgh stått tom en tag kan det vara så enkelt att vattnet har dustat och behöver fyllas på
Mest troligt det här, när vi flyttade in i vår förra lägenhet luktade det aber inne på ena toaletten och det var för att vattnet i vattenlåset hade dunstat. Det hände oss fortsatt med jämna mellanrum då vi så gott som aldrig använde badkaret i den toaletten utan duschade på andra toaletten. Fick spola vatten i badkaret lite då och då för att förhindra att det hände igen

Tror inte det är vattennivån det är fel på. Luktade ok när vi flyttade in, det var efter att vi hade använt tvättmaskin och torktumlare som det började lukta. Men det var en dag sen nu och doften är fortfarande kvar.

T
Magnus-723 Magnus-723 skrev:
Tror inte det är vattennivån det är fel på. Luktade ok när vi flyttade in, det var efter att vi hade använt tvättmaskin och torktumlare som det började lukta. Men det var en dag sen nu och doften är fortfarande kvar.
Aha då var det inte samma grej som jag hade hemma, har tyvärr inga fler idéer men låter ju aningen märkligt

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.