Hur ser det här ut?
Som jag tolkar det så finns ingen tätning någonstans? Jag tycker det ser ut som att det saknas en del som ska ansluta förbi betongen med tätning.
Jag tänkte sätta in en dusch här. Som jag ser det är det bara att bila upp allt och ansluta en ny golvbrunn på befintligt rör. Tror det är plaströr i marken som föreningen har kontrollerat. De hävdar att skicket på dessa är bra tydligen.

• Öppen golvbrunn i badrumsgolv med rost och smuts, saknar tätning. Synlig betong runt öppningen där dusch ska installeras.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är iaf inte årets modell på brunnen.
tror du det saknas tätskikt?
Fel borde ha visat sig vid det här laget.
Börjar du bila upp så måste du göra om hela golvet.

• Gilla
lodin92
  • Laddar…
T TheGame skrev:
Det är iaf inte årets modell på brunnen.
tror du det saknas tätskikt?
Fel borde ha visat sig vid det här laget.
Börjar du bila upp så måste du göra om hela golvet.
jag läste runt lite på nätet och fick fram att i tvättstuga i suteränghus så väljer man ibland att enbart ha lokalt tätskick vid duschdel eftersom att man annars riskerar att få fukt från andra hållet av tätskiktet. Dvs. Markfukt som skapar mögel då betongen inte kan andas. Samma anledning till att man ska undvika plastmattor mot oisolerad markplatta. Duschen är riven av förra ägaren och gipset på närmaste väggen är bytt mot mineritskiva. Misstänker att golvbrunnen har spridit fukt i plattan när man har duschat och att det har trängt upp i väggen

C
Svårt att se på bilden, men det ser ut som att det ligger ett tätskikt (brunnsmanschett) där.
Dvs. det grå som syns på bilden är gummimassa som rollats på.

C cpalm skrev:
Svårt att se på bilden, men det ser ut som att det ligger ett tätskikt (brunnsmanschett) där.
Dvs. det grå som syns på bilden är gummimassa som rollats på.
Det grå längst upp känns som fix. Sedan mellan golvbrunn så borde väl inte betongen synas? Där sprider väl fukten sig rakt ut i plattan?

C
M mugatu skrev:
Sedan mellan golvbrunn så borde väl inte betongen synas?
Vad menar du med "mellan golvbrunn"?
Högst upp syns en klämring á la Jafo som skruvas fast (tycker mig se skruvskallarna) i brunn eller förhöjningsring.
Så nästa steg borde vara en förhöjningsring. Men man ser ärligt talat inte så bra på bilden pga av all ingrodd skit...

C cpalm skrev:
Vad menar du med "mellan golvbrunn"?
Högst upp syns en klämring á la Jafo som skruvas fast (tycker mig se skruvskallarna) i brunn eller förhöjningsring.
Så nästa steg borde vara en förhöjningsring. Men man ser ärligt talat inte så bra på bilden pga av all ingrodd skit...
Ska rengöra och lägga upp en bättre bild. Återkommer

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.