5 094 läst ·
4 svar
5k läst
4 svar
golvbrunn i träbjälklag
smidigaste lösningen för att åstakomma ett avlopp för ett badkar i träbjälklag,
ska läggas klinker som yta, kommer att kopplas in på 110 rör från WC stol.
frågan är igentligen vilka delar som ska inköpas brunn,ringar,höjningar o allt som finnes..
ska läggas klinker som yta, kommer att kopplas in på 110 rör från WC stol.
frågan är igentligen vilka delar som ska inköpas brunn,ringar,höjningar o allt som finnes..
Kolla www.sigro.se (vvs, golvbrunnar, purus golvbrunnar):
Du ska ha en golvbrunn (oden är en typiskt standardbrunn som ofta används)
Du ska ha en Purusplatta (välj lämplig modell beroende på hur du bygger ditt golv)
Om du måste så använder du förhöjningsringar så att brunnens "topp" hamnar på rätt höjd, annars undviker man det.
Klämring, gul eller blå väljer du efter ytskiktet. Blå följer med brunnen har jag för mig.
Sist ska du ha ett galler eller klinkerram eller vad man kallar det med ett litet hål i för avloppsröret.
Läs på tillverkarens hemsida så hittar du montageanvisningar för olika golvtyper.
Allt ovan gäller även Jafo (vet inte riktigt hur det ser ut med klämringar där dock) och det är nog ingen större skillnad på brunnar från Jafo eller Purus.
Du ska ha en golvbrunn (oden är en typiskt standardbrunn som ofta används)
Du ska ha en Purusplatta (välj lämplig modell beroende på hur du bygger ditt golv)
Om du måste så använder du förhöjningsringar så att brunnens "topp" hamnar på rätt höjd, annars undviker man det.
Klämring, gul eller blå väljer du efter ytskiktet. Blå följer med brunnen har jag för mig.
Sist ska du ha ett galler eller klinkerram eller vad man kallar det med ett litet hål i för avloppsröret.
Läs på tillverkarens hemsida så hittar du montageanvisningar för olika golvtyper.
Allt ovan gäller även Jafo (vet inte riktigt hur det ser ut med klämringar där dock) och det är nog ingen större skillnad på brunnar från Jafo eller Purus.
kanonsvar.!! ang purusplatttan.. ska troligtvis lägga 1 lager golvgips, sen elgolvärme (flytspackla). gäller purus 13mm plattan då även om man lägger golvärme som också bygger på höjden.. hur pass tjockt lager spackel ska det vara presis vid brunnen.?
Färdigt golv ska vara i höjd med brunnen.
sanne78 skrev:
Klicka här för att svara