3 137 läst ·
23 svar
3k läst
23 svar
golvbrunn i lill toan??
Jag får också PER's branschregler när de uppdaterats, och det har inte kommit någon sådan uppdatering. Sen låter det konstigt överhuvudtaget, PER's branschregler avser keramikbeklädnader i våtrum. Det är inte upp till dem att avgöra vilka rum som är våtrum, och därmed vilka rum som behöver plastmatta eller keramik.Plattsattare skrev:
Låter troligare att det står i BBR eller att det helt enkelt är försäkringsbolagskrav.
Kan mycket väl vara så, Som sagt, Jag får bara höra vad som gäller och vi har fått papper till firman i början av januari...jon_h skrev:Jag får också PER's branschregler när de uppdaterats, och det har inte kommit någon sådan uppdatering. Sen låter det konstigt överhuvudtaget, PER's branschregler avser keramikbeklädnader i våtrum. Det är inte upp till dem att avgöra vilka rum som är våtrum, och därmed vilka rum som behöver plastmatta eller keramik.
Låter troligare att det står i BBR eller att det helt enkelt är försäkringsbolagskrav.
Jo, absolut. Men det förvånar mig fortfarade att det skrivs i branschreglerna i vilka rum som det ska behövas tätskikt. Hittills har det ju varit deras uppdrag att bestämma vad som är ett fackmässigt utförande i de rum som ska ha tätskikt (alltså de rum som i till exempel BBR definieras som våtrum), och inte exakt vilka de rummen är.ktm250 skrev:
ktm250 skrev:
När det gäller köket så har jag bara hört det och sätt att dom börjat göra så, och det står inte med i PERs branschregler, Utan det var någon som tog upp detta i ett inlägg lite längre upp...
Jo, det förstår jag... det var liksom inte illa menat eller nåt... bara jag som tänkte, högt, i skriftPlattsattare skrev:
Klicka här för att svara