Plattsattare skrev:
Antar att det e PER's branschregler då vi får dom till firman när dom uppdateras...

Vi får höra dom nya reglerna av "chefen" men som sagt, Antar att det e PER's branschregler som säger detta...
Jag får också PER's branschregler när de uppdaterats, och det har inte kommit någon sådan uppdatering. Sen låter det konstigt överhuvudtaget, PER's branschregler avser keramikbeklädnader i våtrum. Det är inte upp till dem att avgöra vilka rum som är våtrum, och därmed vilka rum som behöver plastmatta eller keramik.

Låter troligare att det står i BBR eller att det helt enkelt är försäkringsbolagskrav.

jon_h skrev:
Jag får också PER's branschregler när de uppdaterats, och det har inte kommit någon sådan uppdatering. Sen låter det konstigt överhuvudtaget, PER's branschregler avser keramikbeklädnader i våtrum. Det är inte upp till dem att avgöra vilka rum som är våtrum, och därmed vilka rum som behöver plastmatta eller keramik.

Låter troligare att det står i BBR eller att det helt enkelt är försäkringsbolagskrav.
Kan mycket väl vara så, Som sagt, Jag får bara höra vad som gäller och vi har fått papper till firman i början av januari...

Plattsattare skrev:
Kan mycket väl vara så, Som sagt, Jag får bara höra vad som gäller och vi har fått papper till firman i början av januari...
Det vore jättebra om du kunde ta reda på vad det var för någonting och skriva det här.

K
Jag vet att det kommer att att stå med om tätskikt, med uppvik, på toaletter (utan golvbrunn), men jag vet inte hur pass de kommer att ha liknande krav i kök.

ktm250 skrev:
Jag vet att det kommer att att stå med om tätskikt, med uppvik, på toaletter (utan golvbrunn), men jag vet inte hur pass de kommer att ha liknande krav i kök.
Pratar du om nya PER's branschregler?

K
jon_h skrev:
Pratar du om nya PER's branschregler?
Ja. Sen kan man ju diskutera hur pass overkill det är. Finns alltid för och emot :)

ktm250 skrev:
Ja. Sen kan man ju diskutera hur pass overkill det är. Finns alltid för och emot :)
Jo, absolut. Men det förvånar mig fortfarade att det skrivs i branschreglerna i vilka rum som det ska behövas tätskikt. Hittills har det ju varit deras uppdrag att bestämma vad som är ett fackmässigt utförande i de rum som ska ha tätskikt (alltså de rum som i till exempel BBR definieras som våtrum), och inte exakt vilka de rummen är.

ktm250 skrev:

När det gäller köket så har jag bara hört det och sätt att dom börjat göra så, och det står inte med i PERs branschregler, Utan det var någon som tog upp detta i ett inlägg lite längre upp...

K
Plattsattare skrev:
När det gäller köket så har jag bara hört det och sätt att dom börjat göra så, och det står inte med i PERs branschregler, Utan det var någon som tog upp detta i ett inlägg lite längre upp...
Jo, det förstår jag... det var liksom inte illa menat eller nåt... bara jag som tänkte, högt, i skrift :) ... förvånar mig inte om det skulle dyka upp ett sånt krav en vacker dag dock...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.