Är det en bra idé att sätta en liten golvbrunn i gästtoan när vi renoverar? Någon som gjort det eller är det bara överkurs... Någon som sett någon liten variant som skulle passa?

Om det skulle börja läcka i toalett/rör el liknande i framtiden... Så kan det rinna bort även på gästtoan.

Tätskikt från golv dras upp min. 50 mm på vägg som rekommenderas. Vid tröskel 20mm. Dock hade jag inte tänkt något fall...

Redigerat:
Jag tror nog att det är överkurs. Problemet med golvbrunnar som inte används är att vattenlåset torkar, då kan det komma lukt från avloppet ut i rummet.

Det finns speciella golvbrunnar för detta ändamål som saknar vattenlås, men har en sorts mekanisk blockering mot avloppet. De är avsedda just där det finns risk för översvämmning.

Annars kan man ju sätta brunnen direkt under handfatet och dra ner handfatsavloppet i brunnen då undvikar man uttorkningen

nino skrev:
Annars kan man ju sätta brunnen direkt under handfatet och dra ner handfatsavloppet i brunnen då undvikar man uttorkningen
Det är en bra lösning men kräver enligt reglerna specialbrunn om man inte vill ha brunnen 200 mm från vägg. Någon som vet om silarna till specialbrunnarna finns med urtag?

Tycker att det är överkurs, i vilket syfte är frågan? Är det för att en eventuell läcka inte ska skada så mycket?
Hade lagt tätskikt men ingen brunn om jag hade gjort det.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.