Hej, ska göra ett badrum i garaget men är osäker om golvbrunnen går till rätt ställe. Hur kan man se att den går till spillvattnet och inte dagvattnet utan ritning, hus byggt -68
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 406 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7 406 inlägg
Kamera eller vattenslang om man vet vars avloppet tar vägen och vet vars det finns en brunn av något slag. Ett mindre säkert sätt är att ta bort vattenlåset och lukta men vara försiktig med att lita bara på detta.
här har jag 2 st brunnar utanför garaget, den som är närmast är spillvatten och den mot gatan är dagvatten. Så om jag lyfter på spillvatten locket och spolar med slang i golvbrunnen och det kommer dit så är det inga problem?Rickard. skrev:
Jag har sett ett garage tillhörande ett hus byggt 1967 där brunnen i garaget bara mynnade ut i en slänt mot grannen. Alltså varken dagvatten eller spillvatten. Så det är onekligen värt att kolla upp.
11987"]Har du något som färgar vattnet så häll i brunnen och spola, vet inte hur vanligt det är med karamellfärg i hushållet.A AndersS skrev:
Kommunerna brukar göra så.
Fungerar säkert med en liter mjölk.
member: 154009"]Mjölk är en klassiker i avloppssammanhang. Billigt och lättillgängligt.[/QUOTE]A Claes Sörmland skrev:
A AndersS skrev:
nu har jag lyft locket och spolat i garaget och dom andra toaletterna och det kommer i samma avlopp. Tack för alla svar!Claes Sörmland skrev:
Klicka här för att svara