Hej, ska göra ett badrum i garaget men är osäker om golvbrunnen går till rätt ställe. Hur kan man se att den går till spillvattnet och inte dagvattnet utan ritning, hus byggt -68
 
Rickard.
Kamera eller vattenslang om man vet vars avloppet tar vägen och vet vars det finns en brunn av något slag. Ett mindre säkert sätt är att ta bort vattenlåset och lukta men vara försiktig med att lita bara på detta.
 
Rickard. Rickard. skrev:
Kamera eller vattenslang om man vet vars avloppet tar vägen och vet vars det finns en brunn av något slag. Ett mindre säkert sätt är att ta bort vattenlåset och lukta men vara försiktig med att lita bara på detta.
här har jag 2 st brunnar utanför garaget, den som är närmast är spillvatten och den mot gatan är dagvatten. Så om jag lyfter på spillvatten locket och spolar med slang i golvbrunnen och det kommer dit så är det inga problem?
 
  • Två brunnar i gräsmatta, närmaste för spillvatten, andra för dagvatten, nära garage och gata.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Rickard.
Det kan jag ju inte garantera men du vet ju att det är kopplat rätt i alla fall. Om dimensionerna är lämpliga för det nya jobbet eller det är några andra fel eller brister ser du inte.
 
  • Gilla
Claes Sörmland
  • Laddar…
Rickard. Rickard. skrev:
Det kan jag ju inte garantera men du vet ju att det är kopplat rätt i alla fall. Om dimensionerna är lämpliga för det nya jobbet eller det är några andra fel eller brister ser du inte.
ok, tack för svar. Ska kolla med kommunen för att va säker ändå.
 
Har du något som färgar vattnet så häll i brunnen och spola, vet inte hur vanligt det är med karamellfärg i hushållet.
Kommunerna brukar göra så.
Fungerar säkert med en liter mjölk.(y)
 
Claes Sörmland
Mjölk är en klassiker i avloppssammanhang. Billigt och lättillgängligt.
 
  • Gilla
AndersS
  • Laddar…
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Mjölk är en klassiker i avloppssammanhang. Billigt och lättillgängligt.
Var jag 1,2 sek före att redigera mitt inlägg:cool:
 
  • Gilla
Claes Sörmland
  • Laddar…
Jag har sett ett garage tillhörande ett hus byggt 1967 där brunnen i garaget bara mynnade ut i en slänt mot grannen. Alltså varken dagvatten eller spillvatten. Så det är onekligen värt att kolla upp.
 
A AndersS skrev:
Har du något som färgar vattnet så häll i brunnen och spola, vet inte hur vanligt det är med karamellfärg i hushållet.
Kommunerna brukar göra så.
Fungerar säkert med en liter mjölk.(y)
11987"]Har du något som färgar vattnet så häll i brunnen och spola, vet inte hur vanligt det är med karamellfärg i hushållet.
Kommunerna brukar göra så.
Fungerar säkert med en liter mjölk.(y)[/QUOTE]
A Claes Sörmland skrev:
Har du något som färgar vattnet så häll i brunnen och spola, vet inte hur vanligt det är med karamellfärg i hushållet.
Kommunerna brukar göra så.
Fungerar säkert med en liter mjölk.(y)
member: 154009"]Mjölk är en klassiker i avloppssammanhang. Billigt och lättillgängligt.[/QUOTE]

A AndersS skrev:
Har du något som färgar vattnet så häll i brunnen och spola, vet inte hur vanligt det är med karamellfärg i hushållet.
Kommunerna brukar göra så.
Fungerar säkert med en liter mjölk.(y)


Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Mjölk är en klassiker i avloppssammanhang. Billigt och lättillgängligt.
nu har jag lyft locket och spolat i garaget och dom andra toaletterna och det kommer i samma avlopp. Tack för alla svar!
 
  • Gilla
AndersS
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.