martin7805 martin7805 skrev:
menar du att hålet är 16mm hela vägen, från ytan på betongplatta och ned genom cellplast och till grund?
Skulle vara kanon om du kuna bifoga ett foto. Tack på förhand
Inget att fota, det är bara ett litet hål i betongen, plaströret ca 3 dm långt, jag tänkte att om det blir stopp borrar jag bara ur det och sätter ett nytt, men två vintrar har inte varit några problem, men då sopar jag inte gruset till hålet.

P Plutus skrev:
Inget att fota, det är bara ett litet hål i betongen, plaströret ca 3 dm långt, jag tänkte att om det blir stopp borrar jag bara ur det och sätter ett nytt, men två vintrar har inte varit några problem, men då sopar jag inte gruset till hålet.
svårt att hitta så att du kom igenom armeringen?

Hej
Det har varit mycket diskussioner kring golvbrunn eller inte i garage. I vårt fall så missade vi helt enkelt att gjuta och har i efterhand kommit fram till att det kanske inte hade varit så dumt ändå att ha en sådan.
Nu till frågan.. Det går ju att lösa "på rätt sätt" efterhand men det är kostsamt och mycket arbete och samtidigt får jag en ful skarv i befintlig platta.
Själva plattan ligger på ett berg och marken är väl dränerad. En tanke var helt enkelt att ta upp ett hål i plattan och sätta i en brunn och leda vattnet rakt ner i marken. Jag tänker att vad spelar det för roll om vatten som resultat av snö och annat går till marken utanför garaget eller i själva garaget?

Skulle vara intressant att höra om någon gjort något liknande?
Har du fall på golvet mot en punkt att sätta en brunn? Annars är det ganska bortkastat att sätta dit en brunn som är torr.

svårt att hitta så att du kom igenom armeringen?
Har du fall mot röret? Min platta är plan så vet inte om det hjälper att sätta ett rör

Har du fall mot röret? Min platta är plan så vet inte om det hjälper att sätta ett rör
När jag gjöt så gjorde jag ett fall mot mitten för att vara säker på att inte få vatten som samlades mot väggarna

P Plutus skrev:
När jag gjöt så gjorde jag ett fall mot mitten för att vara säker på att inte få vatten som samlades mot väggarna

Lånar tråden lite.
Har samma problem som trådskaparen och hämtat några hantverkare i den seriösaste brunchen som existerar (byggbranschen)! Och det gick inget vidare med dem.
Nu beslöt jag att borra hål rakt igenom plattan, och genom cellplasten för att leda ut vattnet i marken. Det är enbart under vintern som vi förvarar bilen. Inga tvättar, eller olja arbete i garaget.
Hur har det gått för er som testat? Finns det nackdelar? Skador? Annat värt att dela med.

J John.76 skrev:
Lånar tråden lite.
Har samma problem som trådskaparen och hämtat några hantverkare i den seriösaste brunchen som existerar (byggbranschen)! Och det gick inget vidare med dem.
Nu beslöt jag att borra hål rakt igenom plattan, och genom cellplasten för att leda ut vattnet i marken. Det är enbart under vintern som vi förvarar bilen. Inga tvättar, eller olja arbete i garaget.
Hur har det gått för er som testat? Finns det nackdelar? Skador? Annat värt att dela med.
Det har fungerat som jag hade tänkt mig, inga problem alls. (förutom att jag fick försöka fyra gånger innan jag kom förbi armeringen:-)

• Gilla
John.76
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.