3 938 läst ·
5 svar
4k läst
5 svar
Golvbrunn eller ej?
Tack jon_h, spygatt verkar vara rätt pryl i bastun!
Anledningen till att jag skulle vilja slippa brunnen i vinterträdgården är att det blir en besvärlig dragning! Om jag dräller lite vatten på golvet där (som blir tätt) så gör det inte så mycket.
Frågan är finns det myndighetskrav på golvbrunn om man har vattenutkast i ett rum? Borde inte va det, ser sällan golvbrunnar i kök!
Anledningen till att jag skulle vilja slippa brunnen i vinterträdgården är att det blir en besvärlig dragning! Om jag dräller lite vatten på golvet där (som blir tätt) så gör det inte så mycket.
Frågan är finns det myndighetskrav på golvbrunn om man har vattenutkast i ett rum? Borde inte va det, ser sällan golvbrunnar i kök!
Men i kök har du åtminstone en vask.. Ska du alltså inte ha något avlopp alls i vinterträdgården? Och vad är det för golv du ska ha som blir tätt?Stenper skrev:Tack jon_h, spygatt verkar vara rätt pryl i bastun!
Okej. Då tycker jag nog verkligen att ni ska ha en golvbrunn, kanske med en vask till? Tänk efter så myckt smidigare det skulle bli dessutom, bara en sån sak som att skölja händerna.
Men jag vet inte vad det finns för myndighets- och försäkringsbolagskrav i det här fallet.
Men jag vet inte vad det finns för myndighets- och försäkringsbolagskrav i det här fallet.
Klicka här för att svara