5 756 läst ·
14 svar
6k läst
14 svar
Golvbelysning, typ "spot"
Forumet saknar avdelning för belysning, så jag postar frågan här.
Jag ska montera belysning i min altan. Dvs golvbelysning (som gjuts in eller används vid stenbeläggning) som ser ut som "spotligths" men består istället av lysdioder inne i "spotten". Jag letar efter sådana men har tyvärr glömt var jag har sett var det säljs.
Tar tacksamt emot tips var man kan hitta sådana.
Jag ska montera belysning i min altan. Dvs golvbelysning (som gjuts in eller används vid stenbeläggning) som ser ut som "spotligths" men består istället av lysdioder inne i "spotten". Jag letar efter sådana men har tyvärr glömt var jag har sett var det säljs.
Tar tacksamt emot tips var man kan hitta sådana.
Bauhaus säljer dessa typer av "markspots". I Västerås finns två olika fabrikat, en Osram om jag inte minns fel (en större modell med ca 20 vita dioder) samt ett annat fabrikat med mindre spottar som finns i både blått och vitt ljus.
Tyvärr är dessa spots väldigt dyra, men det kan det ju vara värt
Tyvärr är dessa spots väldigt dyra, men det kan det ju vara värt
Använd Gästlogin.
Aqualed kör jag utomhus på en altan och en stor balkong. Du når dom på:
https://webbshop.storel.se/default.aspx?c=1&p=5
Floorstar kör jag inomhus i trappan. Också snygga!
Riktigt snygga, tycker jag och fått många positiva kommentarer. Men det finns ju massor med varianter.
Aqualed kör jag utomhus på en altan och en stor balkong. Du når dom på:
Floorstar kör jag inomhus i trappan. Också snygga!
Riktigt snygga, tycker jag och fått många positiva kommentarer. Men det finns ju massor med varianter.
AQUALED® från OSRAM - för alla som vill se sin omgivning i det bästa ljuset. Armaturen motsvarar dina höga krav och varierande behov. Den är perfekt i vardagsrum, badrummet, i trädgården, på altanen, i poolen eller för att markera gångar. AQUALED® är tålig och vattentät (klarar ett tons tryck och tre meters vattendjup). Den är pålitlig och ekonomisk eftersom den bygger på innovativ LED-teknik. LED (Light Emitting Diodes eller lysdioder) förbrukar otroligt lite el och håller mycket länge. Förutom de tekniska fördelarna, så är AQUALED® imponerande i sin lyxiga och vackra design. Varje AQUALED® armatur är utrustad med fyra LED, som finns i blått eller vitt. Infattningsringen finns i både krom och matt aluminium, vilket gör det lätt att matcha omgivningen.
* Med en 10 V transformator (t.ex. OSRAM OPTOTRONIC 6W eller 12W) kan armaturen parallellkopplas.
* AQUALED® klarar temperaturer mellan -20°C till +50°C.
Dimensioner(diameter, bredd, djup): 88x80x83mm
LED FloorStar 1WMarkeringsarmatur för golvlister, paneler, möbelsocklar och liknande. Helt utanpåliggande. Armaturen är användbar som markeringsljus för att visa passager eller för att skapa spännande effekter. Effekt: 4x0,25W LED ger 1W (28V DC). Anslutningskabel: 0,7 m med kontakt. Inbyggnadsmått: Ø10,5x6 mm. Håltagning: Ø10,5 mm (för kabelanslutning)
Är det någon som har köpt de spottarna ifrån Storel? Funderar starkt på att köpa mig tre stycken till min inglasade balkong nu när man köpt lägenhet. Vi skall lägga nytt golv där ute och jag som är galen i ljussättning måste ju ha golvleds!
Storel verkar ju bra iom att de bara i Göteborg har tre stycken butiker!
Storel är en grossist som säljer över hela landet. HK ligger i Göteborg och dom har "snabbgrossar" där Du som elektriker kan handla.hipshot skrev:Är det någon som har köpt de spottarna ifrån Storel? Funderar starkt på att köpa mig tre stycken till min inglasade balkong nu när man köpt lägenhet. Vi skall lägga nytt golv där ute och jag som är galen i ljussättning måste ju ha golvleds!
Ahlsell och Solar är dom andra grossisterna.
Storel har en webb som visar en del av produkterna.
Jag har som tidigare nämnt, köpt Aqualeden och dom fungerar kanon.
Storel är en grossist som säljer över hela landet. HK ligger i Göteborg och dom har "snabbgrossar" där Du som elektriker kan handla.OLHA skrev:[quote author=hipshot link=1132841074/0#9 date=1138203275]Är det någon som har köpt de spottarna ifrån Storel? Funderar starkt på att köpa mig tre stycken till min inglasade balkong nu när man köpt lägenhet. Vi skall lägga nytt golv där ute och jag som är galen i ljussättning måste ju ha golvleds!
Ahlsell och Solar är dom andra grossisterna.
Storel har en webb som visar en del av produkterna.
Jag har som tidigare nämnt, köpt Aqualeden och dom fungerar kanon.
[/quote]
Härligt!
Är de svåra att sätta in för en man med tummen mitt i handen? Nu säger jag inte att jag har det men ifall en med en mittplacerad tumme klarar det klarar jag ju det som en dans ;D
De är ju vattentäta, som man kan läsa sig till, men hur är det med transformatorn? Kan den ligga "öppet"?
Klicka här för att svara