Tjenis, skulle behöva lite råd här..

Golvet i ett av våra rum med golvvärme (urfräst spån o 16rör) har två "nackar", golvet är alltså ojämt och känns lite olustigt att gå på då laminatgolvet inte ligger kloss mot undergolvet utan fjädrar och knirrar. Det är ingen sättning eller nåt sånt utan helt enkelt klantigt gjort (inte mitt verk 8))

Har tänkt att plocka upp laminatgolvet och köra med någon typ av golvavjämning och sedan lägga klinker.

Hur gör man detta bäst? avjämning direkt på värmeslingorna och sedan golvgips eller först golvgips och sen avjämning?

Det bästa vore om man kunde använda nån typ av flytspackel som jämnar av sig själv. men hur klarar spån resp. gips en så pass blöt konsistens?

Vad tror ni?

Hej,

Plast dvs byggfolie på det befintliga golvet som ångspärr och sedan ett lager golvavjämning typ abs 317 borde fungera. Du kommer förlöra några centimeter på höjden i rummet. Klinkers måste du lägga på en stum yta... alltså inte spån.

Kolla www.wirsbo.se.

Det är ganska svårt att jobba med flytspackel. Ta inte för stora ytor på en gång. Dela gärna upp rummet.

Jag har samma problem i ett sovrum. Irriterande att golvet guppar... och även mer irriterande att det var jag som la golvet.  >:(

Tiwood

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.