Hej, har tänkt elda mycket i vår kamin. Vad jag har förstått så kan det bli problem med golvvärmen.
Kamin är på nedanvåningen och en öppen planlösning. Har en Nibe F750 frånluft.
Tänk såhär:
Jag eldar på eftermiddagen när jag kommer hem, värmen stiger blir säg 24 grader i rummet. Pumpen tror att det är tillräckligt varmt och golvvärmen slås av. Detta leder till att det blir kallt på nedanvåningen dagen efter eftersom golvvärmen inte är tillräckligt hög (trög att få igång?)
Kan man på något sätt ställa in så golvvärmen alltid är på säg 20 grader? Trots att det blir varmt i rummet vid eldning.
Har uponor golvvärme.
Är jag tillräckligt tydlig?..:-) och tack på förhand om tips.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.