Hur går jag tillväga när jag behöver fylla igen ett hål i trägolvet? Har förstått att jag har limnhamnsruta golv och att det går att få tag. Dock vet jag inte var. Det är längd 25,5 cm, höjd 1,2 cm, och sedan två bredd där ena i mitten av fyrkanterna är 4.5 cm och de andra 5,5 cm. Dvs rutorna utav stavarna ligger i 25.5 *25,5 cm. Om någon i Stockholmsområdet har så köper jag gärna. Alternativet finns inte att lägga nytt utan jag vill lösa det genom någon smart lösning. Svårt att lägga då det är i hörnet, går det att limma eller annan lösning? Någon som har haft liknande problem eller har lösning?

• Parkettgolv möter en röd tegelplatta vid en dörröppning med synliga råbetongkanter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Även om det säljs rutmönster idag så ser de ju inte likadana ut utan vill man ha det i stort sett osynligt får man nog anlita en golvläggare som kan tillverka egna stavar som limmas på plats.

Annars så kan man ju vårda husets historia och göra något annat i det hörnet, t.ex. lägga klinker.

Skaffa dit en firma som kan laga med nya stavar och eventuellt vid behov betsa till matchande nyans. I Stockholm lär det väl finnas sådana golvfirmor?
(Vet andra håll i landet där det finns).

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.