Byggahus.se

Golv som tål dans?

1. H
    Medlem Nivå 1
    Hej,
    ska lägga nytt golv i vardagsrummet. Trött på det gamla golvet då det nu är förstört. Min fru och jag har tycker om att dansa. Flera vänninor har haft stilettklackar och förstört golvet (ek).
    Vill inte köpa laminat. Vilket golv ska man köpa?
    Flera tillställningar under 04!

//Ubbe

2. C
    Medlem Nivå 4

Re: Golv som tål dans?

Inget trä tål stilettklackar, be väninnorna byta till platådojjor. Eller inför danstofflor?

Klinker har ju klar snubbelrisk.

Plastmatta?? hehe.

Laminat vore kanske bäst ändå?

(Jag säljer INTE Alloc, men nåt typ det, dvs för offentlig miljö vore väl praktiskt, kanske hittar du nåt snyggt bland de nyare träimitationerna?)

3. H
    Medlem Nivå 2

Jag skulle rekommendera laminat i alla fall. Finns några riktigt snygga fabrikat. Åk till en golvfirma och titta på några olika märken ska du få se.

4. G
    Medlem · Nivå 14

Typ Pergo? Tål klackarna men det hörs varje steg du tar i högklackat. Det hörs också om man kommer i otakt med musiken!
    Man kan lägga en heltäckningsmatta ( dom är i moderna material och på gång igen ) över det hela men det kan uppfattas som sabotage .....
    Det bästa våre om kända designers började predika i inredningstidningar om en "sexig look" med stilettklackspår i en trägolv. Då skulle man stå ut med det och anses vara trendig.
    Min bästa idee är: dansa och njut av livet och när festen är slut täck over alla märken med små och stora "orientaliska" mattor och ha det mysigt.... tills det är tid att rulla ihop mattorna igen.
    gaia

5. M
    Medlem Nivå 6

Välj ett laminatgolv med ljuddämpad undersida. Funkar kanon!