Hej, vi bygger hus och har nu golvvärme i hela plattan. Vi vill ha klinkers på en del av hus och laminat eller trägolv i resten. Vilka råd om material har ni? Det är ju viktigt att värmen hår igenom golvet.
 
Klinkers är bra. Sten leder värme.
Trägolv är mindre bra då det isolerar. Viktigt är att det inte får finnas luftspalt. Ångspärr, papp och trägolv är det som gäller.
 
  • Gilla
Soläng55
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.