11 354 läst ·
22 svar
11k läst
22 svar
Golv läggas under skåp i köket?
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Som jag skrev tidigare så rekommenderade iaf Pergo att lägga överallt och oftast ska man ändå ha under diskmaskin, kyl och frys m.m och då är det betydligt enklare att lägga överallt.abel48 skrev:
Ska man inte ha diskmaskin från början men kanske vill sätta in efter en tid genom att t.ex plocka bort ett 600 skåp så har man golv där vilket underlättar...
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Njae...kamilenski skrev:
Är det parkett/laminat så hjälper ju inte det eftersom det kommer att söka sig ner i skarvarna och fördärva golvet ändå så underlägg är alltid att rekommendera till diskmaskin/kyl/frys...
Jag använde nåt typ av tättning "guard" nåt i skarvarna. När blandaren gått sönder fick jag en pöl på framsidan. Golvet skadades inte. Bara sockeln. Så visst hjälpte det mig Paul.
Jag bara ångrar att vi inte använde försäglingen i hela huset. Idag ser jag upplyfta skarvar i golvet på många ställen. (var gamla hund pissade där. Idag är hon avliden).
Jag bara ångrar att vi inte använde försäglingen i hela huset. Idag ser jag upplyfta skarvar i golvet på många ställen. (var gamla hund pissade där. Idag är hon avliden).
Lånar tråden lite....
Vi kommer snart att slita ut köket och lägga nytt golv, parkett under stommarna.
Min fråga är, bör man lägga tätskikt under golvet och mot väggen bakom diskmaskin och diskhon ? Eller är det 'overkill' ?
Tacksam för svar !
Vi kommer snart att slita ut köket och lägga nytt golv, parkett under stommarna.
Min fråga är, bör man lägga tätskikt under golvet och mot väggen bakom diskmaskin och diskhon ? Eller är det 'overkill' ?
Tacksam för svar !
Till diskmaskin MÅSTE du använda ett golvskydd!Caspár skrev:
Du behöver inte täta nåt. Men själv rekommenderar jag det. Hade själv ett läckage. Tack vare "limmat" laminat och silicon i alla hörn, klarade sig golvet helt. Tätskiktet kan du lägga bara bakom diskmaskinen men bara 10 cm upp från golv. Mer behövs inte. Och skaffa dig fukt larm. Jag köpte ett par såna för 25 kr styck. skit bra grejor.
Vilka slags fuktlarm köpte Du?kamilenski skrev:Till diskmaskin MÅSTE du använda ett golvskydd!
Du behöver inte täta nåt. Men själv rekommenderar jag det. Hade själv ett läckage. Tack vare "limmat" laminat och silicon i alla hörn, klarade sig golvet helt. Tätskiktet kan du lägga bara bakom diskmaskinen men bara 10 cm upp från golv. Mer behövs inte. Och skaffa dig fukt larm. Jag köpte ett par såna för 25 kr styck. skit bra grejor.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden