Hej!
Efter köp av min första bostad så upptäckte jag att golvet är av olika material / färger på just en länga i lägenheten. Detta gnager mig, men samtidigt vill jag inte lägga nytt golv I hela rummet då golvet i övrigt är i gott skick.
Min fråga till er erfarna: Är det möjligt att byta golvbrädorna som är i fel färg? Eller hur går man till väga?
Uppskattar alla tips och råd 🙏
Efter köp av min första bostad så upptäckte jag att golvet är av olika material / färger på just en länga i lägenheten. Detta gnager mig, men samtidigt vill jag inte lägga nytt golv I hela rummet då golvet i övrigt är i gott skick.
Min fråga till er erfarna: Är det möjligt att byta golvbrädorna som är i fel färg? Eller hur går man till väga?
Uppskattar alla tips och råd 🙏
Ät det ett klickgolv (ej limmat i kanterna) så är nog det bästa att lossa golvet från vänster ända tills dom defekta är borta. Därefter kan du, om du lossat golvet försiktigt, återanvända dom korrekta som ligger längst till vänster och fylla på med nya sektioner i korrekt färg.
Är det en limmad parkett är det nog bara att bita i det sura äpplet och riva upp golvet tom dom defekta brädorna, men högst troligt kan du inte återanvända några brädor.
Är det en limmad parkett är det nog bara att bita i det sura äpplet och riva upp golvet tom dom defekta brädorna, men högst troligt kan du inte återanvända några brädor.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 207 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 207 inlägg
Jag tycker mest det ser ut som en nyansskillnad som t.ex. kan bero på att mattor, möbler etc. har förhindrat ljuset att påverka delar av golvet, eller att man har använt vitpigmenterad olja som har nötts bort i ett stråk.
Beror det på ljuset så är det ju något som jämnar ut sig med tiden.
Om möjligt fråga säljaren om orsaken.
Beror det på ljuset så är det ju något som jämnar ut sig med tiden.
Om möjligt fråga säljaren om orsaken.
Klicka här för att svara