Hej,

Renoverar köket och har då tagit bort golv som bestod av klinkers, plastmatta x2 och sedan fick masonite följa med mattan.

Då lämnas jag med spont direkt efter bjälklag, se bild.

Min fråga är, om detta golv är jämnt och 22mm+ i tjocklek behöver jag något mer än foam/papp innan jag lägger ett tarkett golv?
 
  • Gammalt trägolv med spont efter borttagen plastmatta och masonite i renoverat kök.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Nu var sponten runt 18-19 och cc60... Då förmodar jag att enl standard så bör jag riva upp sponten och lägga 22mm golvspån?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.