P
Hej,

Jag är ett förråd med betonggolv och gipsade väggar. Funderar på att lägga klinker på betonggolvet men det har dykt upp en fundering.

Väggarna står på någon form av list ( se bild ). Denna går upp några cm på väggarna. Antar att detta är för att väggarna inte skall stå direkt mot betongen? Hur gör man då på bästa sätt vid klinkring? Jag har ev tänkt att göra en sockel upp på väggen för att skydda lite, men hur gör man då här vid? Kan man skära den eller liknande?

Tack på förhand

• Vägg möter betonggolv med svart list som går upp några cm på väggen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
P
Ingen idé någon? Tacksam för input här av er med erfarenhet.

Är verkligen listen i vägen?
Det löser du nog med fixet när du sätter sockeln.

Vet inte om jag är kvällstrött men förstår inte problemet?

Det är ett glapp mot golvet för att gipset inte är dragit hela vägen nerifrån och upp.
Ska du klinkra så är det bara att köra på som vanligt.

P
Tack för svar.

Utan att vara allt för insatt så känns det som någon form av syllisolering eller liknande. Väggen står på denna och är sedan vinklar upp längs väggen (se bilden).

P
H Holmspel skrev:
Vet inte om jag är kvällstrött men förstår inte problemet?

Det är ett glapp mot golvet för att gipset inte är dragit hela vägen nerifrån och upp.
Ska du klinkra så är det bara att köra på som vanligt.
Dessvärre inte.

Har aldrig sett denna lösning tidigare så förstår inte helt konstruktionen. Väggen står på någon syllisolering eller liknande som sedan är vinklad upp längs innerväggen. Det är ej en glipa som det kanske ser ut som på bilden. ( Skall försöka ta bättre bild imorgon).

R
Det är nog mellanlägget av en plast och lite isolering i för att inte syllen ska ligga mot betongen
Sedan så är nog gipsskivorna 2,4 eller 2, 2 då sätts dom mot tak , nere brukar det vara en
sockel , men sätts inte i bland i förråd .då ett mellanrum skyddar gipsen mot väta på golvet
som kan bli i förråd , inget vet vad ägaren kan göra .
Sätt klinker och en sockel om du tycker det ser tokigt ut

• Gilla
nomis_82
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.