Jag har ett gammalt befintligt förråd, 9-10kvm. Som jag nu har slitit ut allt gammalt skräpgolv som varit där tidigare, samt grävt ut 30cm+ neråt. (Se bilder)
Jag är just i fart med att slänga på och packa makadam men funderar på hur jag ska göra med gjutning av platta som jag tänkt (har inte gjort det själv tidigare). Jag har planerat att kunna ha frostvakt men inte mer)

Som sagt så är det ett befintligt förråd med grundbalkar liggande på några betongfundament, som inte går hela vägen och inte är plana mot balkarna, de sticker in en del i rummet. Ska jag lägga isolering runt dem när jag ska gjuta eller ska jag gjuta direkt mot dem? Jag får ju annars ett tråkigt glapp i golvet, men det kanske man kan fylla på med något annat?

Annars är ju alternativ att ställa några betongfundament och bygga ett reglar golv med luftspalt under som jag ventilerar, men det låter ju inte lika roligt - men det kanske blir bättre?

• Ett gammalt förråd under renovering med utgrävd golv och en barn som hjälper till med makadam.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Barn hjälper till med renovering, gräver i jordgolv i gammalt förråd, synliga grundbalkar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.