D
Ska man sätta in innerdörrar med karmen innan man lägger golvet? Jag har inte riktigt bestämt golv ännu men det lutar åt 8-10mms laminat.

Jag funderar att beställa karmar och sätta innan jag lägger golvet och sätta karmen 10 mm upp från golvspånet.

Sätt karmen och skär av den med multicutter när du har golvet. Lite tråkigt om du skulle vilja ha 8mm golvet som lämnar 2mm glipa längs ned.

Nej man lägger golv först med rörelsefog där tröskeln hamnar allt annat är att krångla till det.....

D
E egge80 skrev:
Nej man lägger golv först med rörelsefog där tröskeln hamnar allt annat är att krångla till det.....

Du menar att man lägger golv först en bit in i öppningen och sen kapar golvet vid tröskeln?

Låter ifs omständigt. Det snyggaste måste ju vara om golvet går in under tröskeln och att man under tröskeln har rörelsefog

Golvet går naturligtvis in under tröskeln och fogen döljs utav tröskeln. Karmen ställs uppe på golvet

• Gilla
1
  • Laddar…
D
På den här bilden tycks man ha ställt karmen på tröskeln?

• Dörrkarm felplacerad på tröskeln mellan rum med synlig glipa.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
P
I det fallet har man nog lagt en ekbräda för att täcka ett mellanrum mellan golven när man bytt befintlig bredare dörr,eller tagit upp ett nytt dörrhål.

• Gilla
Derbyboy
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.