Skulle nog tagit ljus om dom inte har mellangrå. Mörkgrå syns skräpet mera på. Och du byter nog soffa före du tapetserar om. Så då skulle jag gått på väggfärgen.

putte22 putte22 skrev:
Skulle nog tagit ljus om dom inte har mellangrå. Mörkgrå syns skräpet mera på. Och du byter nog soffa före du tapetserar om. Så då skulle jag gått på väggfärgen.
De har mellan grå inte lika mörk som soffan men nästan. Men är orolig för att det blir för mörkt i vardagsrummet..

Tror nog att inte det ens skulle bli för mörkt med en mörkgrå matta. Det är min uppfattning/smak iaf.

Staffans2000
Det var ett förvånansvärt magert utbud. gå till en annan affär!
Men framförallt se till att välja en spräcklig matta som lättare döljer de ofrånkomligt kommande fläckarna. Alternativet är att slipa parkettgolvet och lacka om det. Det brukar bli väldigt fint.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
putte22 putte22 skrev:
Tror nog att inte det ens skulle bli för mörkt med en mörkgrå matta. Det är min uppfattning/smak iaf.
Han skulle komma med proverna senare i eftermiddag så jag får kolla närmare då

Duttarmajster
C ccleaner skrev:
Är så trött på det slitna parketten i vardagsrummet.

Och nu kan jag inte bestämma mig...

Lägga nytt vinylgolv i vardagsrummet eller köra på heltäckningsmatta?

Jag har läst att folk som har barn skippar heltäckningsmatta, jag bor dock ensam.

Jag vet att det inte är så praktiskt med en heltäckningsmatta i vardagsrummet, men det kommer bli väldigt ombonat med heltäckningsmatta men samtidigt kan jag inte släppa tanken att det också kommer bli snyggt med ett nytt golv.

Jätte svårt beslut!

Är det någon här inne som har heltäckningsmatta eller vinyl klickgolv?
Är ni nöjda?
Varför är du begränsad till dessa alternativ? Jag skulle köra på trägolv, typ ekfaner klick.
Bostadsrätt eller hyresrätt? Om det är bostadsrätt så är ekparkett nog en bra investering.

Duttarmajster Duttarmajster skrev:
Varför är du begränsad till dessa alternativ? Jag skulle köra på trägolv, typ ekfaner klick.
Bostadsrätt eller hyresrätt? Om det är bostadsrätt så är ekparkett nog en bra investering.
Är inte så förtjust i parkett.
Men hade valt vanylklick golvet över heltäckningsmatta?

Duttarmajster
C ccleaner skrev:
Är inte så förtjust i parkett.
Men hade valt vanylklick golvet över heltäckningsmatta?
Jag personligen skulle aldrig installera matta för att jag tycker det är opraktiskt, har en svåger som har det i sovrummet och det är snyggt och skönt att gå på. I ett avskilt sovrum visst, men inte i vardagsrummet
Smaken är som baken :-)

Duttarmajster Duttarmajster skrev:
Jag personligen skulle aldrig installera matta för att jag tycker det är opraktiskt, har en svåger som har det i sovrummet och det är snyggt och skönt att gå på. I ett avskilt sovrum visst, men inte i vardagsrummet
Smaken är som baken :)
Fasiken nu blir det så där svårt igen

Nädå kör på. Tänk på att ta en korthårig matta bara.

putte22 putte22 skrev:
Nädå kör på. Tänk på att ta en korthårig matta bara.
Men duttarmajster har rätt. Det är opraktiskt med heltäckningsmatta i vardagsrummet. Jag är så orolig att jag kommer ångra det

• Gilla
Duttarmajster
  • Laddar…
Hemmakatten
Det framgår av dina inlägg att du är förtjust i heltäckningsmatta. Så följ din magkänsla och gå på det!:)

Men håller med om att om den firman inte har nån färg du gillar, tex mellan- eller ljusgrå, så ta kontakt med en annan firma.

Skulle inte heller välja en korthårig, hård matta som är avsedd för kontor. Utan ha en som är lite mer mjuk och "fluffig" avsedd för hem.

Hemmakatten Hemmakatten skrev:
Det framgår av dina inlägg att du är förtjust i heltäckningsmatta. Så följ din magkänsla och gå på det!:)

Men håller med om att om den firman inte har nån färg du gillar, tex mellan- eller ljusgrå, så ta kontakt med en annan firma.

Skulle inte heller välja en korthårig, hård matta som är avsedd för kontor. Utan ha en som är lite mer mjuk och "fluffig" avsedd för hem.
De har ljus och mörk grå. Och beige. De enda de har. Jag hade velat ha en lila då det passar snyggt med grått

Staffans2000
Som sagt var. Byt firma.

Hemmakatten
Gå och titta i olika butiker som har heltäckningsmattor! Nöj dig inte med annat än det du vill ha. Säg till golvfirman när de kommer att du ska tänka på saken ich känn dig inte pressad att beställa från dem bara för att de kommer hem till dig!

Olika mattbutiker har garanterat något lilafärgat. De kan förmodligen/säkert också tipsa dig om mattläggare.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.