N
Hej.
Planerar badrummet i nybygget. Tänkte mig som på bilden.
Badrummet ligger i entréplan, det är en källar/bottenvåning under i murad isoleca, mellanbjälklaget är 45x220 på cc60 med kortlingar strax brevid hjärtväggen i mitten.

Var sätter jag golvbrunnen ? eller golvbrunnarna ?

kommer ha 22x120 skruvad gles med golvvärmeslingor i och 22mm golv spån över det sen.
Troligen klinker eller nåt som sista skikt.
Ritning av badrum med måttangivelser inklusive badkar, toalett, handfat och tvättmaskin.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vanligtvis placeras de väl där dusch eller bad ska vara?
 
Du har väl avloppet från badkaret i fotändan?

Jag hade nog vänt på badkaret och satt golvbrunnen i övre vänstra hörnet i bilden så är det bäddat för byte till dusch om man vill det framöver.
 
N
Nyfniken Nyfniken skrev:
Du har väl avloppet från badkaret i fotändan?

Jag hade nog vänt på badkaret och satt golvbrunnen i övre vänstra hörnet i bilden så är det bäddat för byte till dusch om man vill det framöver.
Ja. jag skulle kunna vända badkaret, men sätter jag bara en golvbrunns mitt under som ju är bra om man senare bara vill ha en dusch ? eller ska man ha en ute på golvet också liksom ? Gissar att man vill göra rent nån gång då o då , lite jobbigt om den sitter under badkaret ?
 
N nova383 skrev:
Ja. jag skulle kunna vända badkaret, men sätter jag bara en golvbrunns mitt under som ju är bra om man senare bara vill ha en dusch ? eller ska man ha en ute på golvet också liksom ? Gissar att man vill göra rent nån gång då o då , lite jobbigt om den sitter under badkaret ?
Placeringen måste ju vara så man kommer åt den under badkaret.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.