2 789 läst ·
5 svar
3k läst
5 svar
Golvbrunnsplacering för badkar
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 586 inlägg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5 586 inlägg
funderar på ett sådant här badkar:
http://www.ifo.se/Download.aspx?url=/public/mb_files/42/31184/BKFF+16.pdf
de har angett ett mått 640 från bottenproppen i karet, är det maxlängd tro? så det är ok att lägga golvbrunnen närmare (= kortare än 640)
http://www.ifo.se/Download.aspx?url=/public/mb_files/42/31184/BKFF+16.pdf
de har angett ett mått 640 från bottenproppen i karet, är det maxlängd tro? så det är ok att lägga golvbrunnen närmare (= kortare än 640)
Jag skulle lägga brunnen på dem här måtten utifrån vad jag ser på bilden.
909x341 på ett ungefär. för då hamnar brunnen där det står på bilderna beräknat från dikt mot vägg.
fast sätt den så att det går å rengöra det utan problem
909x341 på ett ungefär. för då hamnar brunnen där det står på bilderna beräknat från dikt mot vägg.
fast sätt den så att det går å rengöra det utan problem
Redigerat:
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 586 inlägg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5 586 inlägg
Ok, skrev nog lite oklart ser jag nu, jag funderade oxå på om det går att kapa röret så det blir mindre än 640? Tycker jag sett bilder där golvbrunnen legat lite närmare än 640, lite kan man nog justera med att hålet i golvbrunnsgallret sitter i utkanten på cirkeln, så om man vrider den runt så får man ju lite olika mått...
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
OCH PLACERA BRUNNEN så den går att rengöra utan att vara akrobat. Helst utanför karet. Troligen är det 32 mm plaströr och det finns krökar och rör att köpa. 640 mm är ingen maxlängd, med ett längre rör så tar det bara liiite längre tid att tömma karet.
Protte
Protte
Normal placering på en GB är 450/450 från en hörna. Det finns branschregler och typgodkännande med måttanvisningar för olika typer av golvbrunnar. Jag kan med erfarenhet säga att det är en djungel...
Med tanke på att en produkt kan ha ett branschgodkännde men ej är typgodkänd osv... Som till ex en sån smidig avlång brunn intill väggen...
Med tanke på att en produkt kan ha ett branschgodkännde men ej är typgodkänd osv... Som till ex en sån smidig avlång brunn intill väggen...
Klicka här för att svara