Sema Deli1
Undrar om vad det är skillnad på lutning och ojämnhet. Det skiljer sig olika i samma golv.Det handlar om 6-7mm ojämnhet på ungefär 1 och halv meter på betongplatta. Kylskåpet bara glider ner och trycker mot väggs täckskiva. Finns något som man kan göra för det är väldigt irriterande särskilt är det öppen planlösning. Huset är nybyggt för 1 år sedan.
 
Sema Deli1 Sema Deli1 skrev:
Kylskåpet bara glider ner och trycker mot väggs täckskiva
Går det inte att låsa kylskåpets hjul?
 
Sema Deli1
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Går det inte att låsa kylskåpets hjul?
Tack för svaret!Min snickeri har gjort det men ändå lutar och samma i vardagsrummet med tv- bänken.
 
BirgitS
Har kylskåpet justerbara ben?

Du kan ju lägga 3 mm tjock masonitskiva eller två lager lumppapp under plastunderlägget för att uppväga höjdskillnaden mellan de vänstra hjulen och de högra.
 
  • Gilla
Huzzbutt
  • Laddar…
Sema Deli1
BirgitS BirgitS skrev:
Har kylskåpet justerbara ben?

Du kan ju lägga 3 mm tjock masonitskiva eller två lager lumppapp under plastunderlägget för att uppväga höjdskillnaden mellan de vänstra hjulen och de högra.
Tack för svaret! Min snickeri har fixat det men ändå glider och ofta drar jag det tillbaka för det trycker mot täckskivan. Samt tv- bänken är snett och var tvungen att placera om bänken. Kontaktat entreprenören men inget svar .
 
BirgitS
Det är bara att vara ihärdig mot entreprenören. Har de ett kontor så är det ju bra att åka dit.
Om kommunen har en konsumentvägledare så kan man få bra juridiska råd av hen.
 
Sema Deli1
BirgitS BirgitS skrev:
Det är bara att vara ihärdig mot entreprenören. Har de ett kontor så är det ju bra att åka dit.
Om kommunen har en konsumentvägledare så kan man få bra juridiska råd av hen.
Problemet att byggaren som var också entreprenör har gått i konkurs . Samtidigt får jag inga ritningar eller information hur det byggt och jag kämpat nästan i ett är förgäves ! Det är inte den enda fel tyvärr. Jag har jurist men vill bara att det funkar att bo i huset för jag inte orkar mer.
 
  • Ledsen
BirgitS
  • Laddar…
BirgitS
Det var tråkigt!
Jag hoppas att du får ordning på huset med hjälp av juristen.

Men du kan väl lägga in något lämpligt underlag på den sidan som kylen åker mot så att det blir lika högt på båda sidorna.
 
  • Gilla
Sema Deli1
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.