1 128 läst ·
7 svar
1k läst
7 svar
Gokvet är ojämnt
Undrar om vad det är skillnad på lutning och ojämnhet. Det skiljer sig olika i samma golv.Det handlar om 6-7mm ojämnhet på ungefär 1 och halv meter på betongplatta. Kylskåpet bara glider ner och trycker mot väggs täckskiva. Finns något som man kan göra för det är väldigt irriterande särskilt är det öppen planlösning. Huset är nybyggt för 1 år sedan.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Tack för svaret! Min snickeri har fixat det men ändå glider och ofta drar jag det tillbaka för det trycker mot täckskivan. Samt tv- bänken är snett och var tvungen att placera om bänken. Kontaktat entreprenören men inget svar .BirgitS skrev:
Problemet att byggaren som var också entreprenör har gått i konkurs . Samtidigt får jag inga ritningar eller information hur det byggt och jag kämpat nästan i ett är förgäves ! Det är inte den enda fel tyvärr. Jag har jurist men vill bara att det funkar att bo i huset för jag inte orkar mer.BirgitS skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 127 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 127 inlägg
Det var tråkigt!
Jag hoppas att du får ordning på huset med hjälp av juristen.
Men du kan väl lägga in något lämpligt underlag på den sidan som kylen åker mot så att det blir lika högt på båda sidorna.
Jag hoppas att du får ordning på huset med hjälp av juristen.
Men du kan väl lägga in något lämpligt underlag på den sidan som kylen åker mot så att det blir lika högt på båda sidorna.
Klicka här för att svara