Hej,
I branchreglerna står det under golv sektionen att det kan finnas alternativa metodetr till armeringsnät. jag undrar om någon känner till vad detta ör?

Vi fick vårt badrum byggt utan armering och byggkillensade att Maxit, tror jag, hade ett armerat spakel som var ok för badrum under 10 kvm....

Någon som känner till detaljer kring detta?
 
Det är upp till spackelleverantören att godkänna en annan konstruktion än den som anges i BBV. Vissa spackelleverantörer godkänner att man skippar nätet om golvytan är mindre än 10 m2. Vet ej om Maxit gör detta.
 
Någon som känner till om Maxit har någon sådan lösning?
 
P
Ja, Maxit har fiberarmerat flytspackel som får läggas på ytor upp till 10 kvm utan ytterligare armering.
 
Jag kollade på deras hemsida åt dig. Ja, de har precis den lösningen. Över tio kvadrat ställer de krav på armering, men inte om det är under det.

Edit: ACME hann före.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.