Har ett gammalt pelarbord som man kan lägga i tre stycken iläggsskivor på och då hissar-skruvar man upp skivan till matsalsbordshöjd. Det innebär att det är många leder som lyfter upp skivan. Lyftanordningen är både av järn och trä. När man sitter vid bordet och belastar det, ex. vis sätter armbågarna på bordet, så gnekar det irriterande. Nu till frågan, går det att smörja, spreja med något lämpligt på lederna?