Hej,

Planterade en ny rosenrabatt hos mina föräldrar innan idag. Installerade även "Drip irrigation system" och höll på att trimma in det hela när en gnagare på ca 5 cm dök upp och rörde sig helt orädd mindre än 1 meter framför mig. Det hela filmades: [video=youtube;tXmcz4KF3qE]https://www.youtube.com/watch?v=tXmcz4KF3q[/video]

Är det en råtta? Ser liten ut. Borde man känna sig orolig och vidta åtgärder? Råttproblem är ju det sista man vill ha. :| Släppte lös min Jack Russell som tog upp jakten. Dock kom gnagaren undan denna gången.

Några tips?

Hälsningar F

Det ser ut som en husmus.
Jag hade en automatisk bevattning liknande den du har, men i ett växthus och där blev slangarna avgnagda av en mus. Det hela resulterade i att det sprutade vatten lite här och där i alla hål men det gjorde ju inget i växthuset...

• Gilla
greenteng
  • Laddar…
Möss finns överallt i naturen och i trädgårdar.

• Gilla
greenteng
  • Laddar…
gaidin skrev:
Det ser ut som en husmus.
Jag hade en automatisk bevattning liknande den du har, men i ett växthus och där blev slangarna avgnagda av en mus. Det hela resulterade i att det sprutade vatten lite här och där i alla hål men det gjorde ju inget i växthuset...
ah, ok! Vi får väl se om terriern får tag på den. ;)
Är inte hela världen om den gnager sönder ledningarna. Mest att man inte vill ha in den i huset.

Det kommer att komma fler möss när hunden tagit denna :)

• Gilla
yonna och 1 till
  • Laddar…
hempularen skrev:
Möss finns överallt i naturen och i trädgårdar.
ja så klart finns dom det. Men råttor vill man ju hålla borta! :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.