Jag tänkte satsa på att göra ett glittergolv. Men det verkar inte riktigt ha slagit i Sverige, hehe. Så läser på amerikanska sidor. Tänker mig att jag ska gå tillväga så att jag målar golvet först (svart med tex Alcro entré), sen fördelar glittret, sopar upp överflödigt glitter efter att färgen torkat och sen lackar över allt 1-2 ggr. Men vilken lack kan vara bra att använda? Amerika rekomenderar epoxy eller Polyurethane, men känns lite överkurs att hålla på med det i sin lägenhet. Får dock inte vara vattenburen lack då metallen i glittret kan oxidera, som jag förstått det. Kommer inte vara något högt slitage på golvet, är som sagt inomhus. Några tips?
 
Va!? Inte slagit i svärje? Konstigt , inte ens på Södermalm ? Prata med en riktig färgbutik, dom hjälper dig.
 
Hehe, varje gång jag går in i en färgaffär med en bra ide kommer jag ut med något minimalistiskt dock
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.