Hur gör man när det blir en sån här glipa? Finns det någon täckskiva eller liknande som man kan fästa i uttaget som döljer?

• dosa.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
www.elko.se har ytterram som är lite större 90 x 90 mm.

el_richard skrev:
www.elko.se har ytterram som är lite större 90 x 90 mm.
Har letat en massa utan att hitta, har du något enummer eller länk? Och funkar de till andra fabrikat än Elkos uttag?

Men nu är gäller detta ett dubbelt vägguttag.

Hålet ser inte så stort ut... Täcker det inte om du sätter t.ex. ett ELKO infällt utttag(liggande) som är ganska brett?€

Snäll idag: -Det uttag jag menar är Clas Ohlsons 32-4075

Hålet är 85mm brett och det uttaget jag har är 79mm brett. Uttag har jag, inte intresserad av något annat då jag har samma serie i alla elprylar i badrummet.

Andra alternativet är ju att du spacklar med något i stil med Husfix.

Mjukfog! :)

Spackel eller fog skulle se förjäkligt ut, jag behöver något som täcker. Och då runt om så att det blir jämnt och inte utmärker sig speciellt där.

Varför skulle spackel se förjäkligt ut? Hur ser det ut att sätta ett uttag med en jätteplatta? Knappast nån snygg lösning.
Ta en bit spånskiva i samma tjocklek som gipsen. Använd samma hålsåg som du klantade till det med från början och såga till en bit som du täcker med. limma fast med nåt slags lim.
Sorry för det hårda ordet klantade...har gjort samma misstag själv. :)

Alltså, jag tror ni ser lite fel, det är alltså i KAKLET som det är borrat för stort, inte i något gips. Därför lär det inte bli snyggt med nåt annat än något som täcker hela skiten.

Okej det var kakel... Hmm då blev det knepigare. Blir varken lätt eller snyggt att såga till en passbit då. Det går ju iofs att försöka. borra med den rätta hålsågen först och den större felaktiga sedan.

Vad är det för rum...badrum? Skulle nog överväga att försöka knacka lös plattan och sätta dit en ny.

Hur ska jag kunna rätta till det genom att borra igen menar du?
Det är ett badrum ja. Knepigt att knacka loss plattan med fix och tätskikt bakom, och det är även fogat.

Det jag menade med att borra är att borra till en passbit ur en ny platta om du har någon över.
Gjorde en bild. Det röda är altså det du sparar och limmar fast. Det kommer vara svårt att få biten att hålla medans du sågar, men det kan vara värt ett försök. En förutsättning är ju att snittet blir fint så att det inte blir en (så) synlig skarv.

Kom på:
Har du kvar den gamla rundeln från den felaktiga sågningen kan du ju börja med att försöka såga ur den.

• kakel.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.