Renoverade ett källarutrymme för ca. 2,5 år sedan och valde en ventilerad golvkonstruktion från Nivell. Ovanpå det lades spånskivor och laminatgolv. När jag tittade under ett skåp häromdagen såg jag en glipa som verkar vara relaterat till skåpets vikt. Skåpet är tungt men inte så tungt att det borde påverka golvet. Är detta något att oroa sig för?
Ja, det är avvväxlat vid väggen. Om det är gjort enligt instruktion så ska det ligga 20-60 mm från vägg. Så den ligger antagligen inte helt emot.Rejäl skrev:
Ja, det kan mycket väl vara så att det är mellan två reglar när jag mäter från vägg. Brukar sättningen stanna upp när den nått en viss nivå? Som sagt är skåpet av gamla modell och tungt därefter.Rejäl skrev:
Om du har ingen regel som på bilden längs väggen. Då är det inte konstigt att det sätter sig.Kjell J 123 skrev:
Redigerat av moderator:
Du behöver inte oroa dig för det. Om du provar att flytta fram skåpet kommer golvet att återgå till tidigare form med största sannolikhet.Kjell J 123 skrev:
Renoverade ett källarutrymme för ca. 2,5 år sedan och valde en ventilerad golvkonstruktion från Nivell. Ovanpå det lades spånskivor och laminatgolv. När jag tittade under ett skåp häromdagen såg jag en glipa som verkar vara relaterat till skåpets vikt. Skåpet är tungt men inte så tungt att det borde påverka golvet. Är detta något att oroa sig för?
Klicka här för att svara