J Johannes56 skrev:
menade att det kommer spricka så som du eldar i den nu. Kommer in för mycket luft.
Borde det inte vara större risk för sprickor med glasluckor stängda? Nu stannar ju ingen värme kvar i kakelugnen utan blåser rakt igenom?
För övrigt hade jag gärna fått svaret på hur trådskaparen löste gliporna? I exakt samma sits och funderar på att mura upp en liten kant med eldfast tegel!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.