3 041 läst ·
8 svar
3k läst
8 svar
Glipa mellan vägg och diskbänk
Har efter att ha testat att sätta in min måttbeställa diskbänk i rostfritt stål märkt att jag kommer få vissa glipor mellan diskbänken och väggen (som alltså ändå inte var helt perfekt).
Funkar det att lösa detta med silikon även om det på en kortsida mot ena väggen rör sig om en glipa på ca 7mm?
Något annat tips (förrutom att göra om väggarna..)?
Funkar det att lösa detta med silikon även om det på en kortsida mot ena väggen rör sig om en glipa på ca 7mm?
Något annat tips (förrutom att göra om väggarna..)?
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Ska du inte ha någon form av kakel eller annat stänkskydd ?
Detta döljer ju det mesta av snedheten i så fall.
Det blir ju inte snyggt med mängder av silicon kan jag tycka.
Beroende på hur det ser ut hos dig kan man kanske lägga på en 6mm gips på väggarna efter att diskbänken ligger på plats och på så sätt minimera glipan.
Men som sagt... kakel eller nåt är ju det första steget till lösningen...
Detta döljer ju det mesta av snedheten i så fall.
Det blir ju inte snyggt med mängder av silicon kan jag tycka.
Beroende på hur det ser ut hos dig kan man kanske lägga på en 6mm gips på väggarna efter att diskbänken ligger på plats och på så sätt minimera glipan.
Men som sagt... kakel eller nåt är ju det första steget till lösningen...
kan man ha om det bara är en stödväggPaul-Staffanstorp skrev:
men har du fönster, dörrar m.m så blir detta mer jobb då du får göra 6 mm smygar runt allt m.m.q(;^
kakel lr silikon enligt mig om du ej vill göra merjobbet av det jag beskrev nu...
god jul
mvh
snickar estwing
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Personligen hade jag hellre lagt det merjobbet än om det drar med sig eventuella fönstersmygar eller liknande.estwing skrev:
Slutresultatet blir 100 ggr proffsigare än att kladda dit en gigantisk siliconfog.
Men visst... allt har att göra med hurmycket jobb man vill lägga ner.
God jul på er alla...
Mvh
Köksmontören Paul
om du kollar vad jag gjort här hemma så vet du att jag ej själv hade tillåtit springan utan byggt på å salat på väggen.Paul-Staffanstorp skrev:Personligen hade jag hellre lagt det merjobbet än om det drar med sig eventuella fönstersmygar eller liknande.
Slutresultatet blir 100 ggr proffsigare än att kladda dit en gigantisk siliconfog.
Men visst... allt har att göra med hurmycket jobb man vill lägga ner.
God jul på er alla...
Mvh
Köksmontören Paul![]()
därför min förklaring.!
mvh
mega snickaren estwing
Klicka här för att svara