Hejsan!
Nu är det dags att täcka kanalen mellan köket och "bygget". Som ni ser på bilderna är det inte bara att smäcka dit något eftersom det är så ojämnt. Dessutom är "byggets" golv en cm. högre. Första tanken var att sätta en profilerad aluminiumlist över allt samman, men det är nog för brett. Andra tanken var att hälla i betong och gjuta fast en planka, för att därefter skruva fast en ektröskel eller dylikt.
Inga av mina idéer verkar speciellt bra. Så ös på med era!
Staffan
Nu är det dags att täcka kanalen mellan köket och "bygget". Som ni ser på bilderna är det inte bara att smäcka dit något eftersom det är så ojämnt. Dessutom är "byggets" golv en cm. högre. Första tanken var att sätta en profilerad aluminiumlist över allt samman, men det är nog för brett. Andra tanken var att hälla i betong och gjuta fast en planka, för att därefter skruva fast en ektröskel eller dylikt.
Inga av mina idéer verkar speciellt bra. Så ös på med era!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Staffan
Kan du såga bort de snedställda brädorna och fälla ner en regel så du får mer stöd och sen fästa en ektröskel i kanske?
Jag använder Biltemas stenlim som fogskum, det är vackert rosa och lågexpanderande, så det blir lite hårdare, fiberarmerat flytspackel fördelar ut kraften.R RapidSledge skrev:
Om man orkar för det lilla hålet, så hade det även fungerat bra med Eps-cement före flytspacklingen.
Klicka här för att svara