Staffans2000
Hejsan!

Nu är det dags att täcka kanalen mellan köket och "bygget". Som ni ser på bilderna är det inte bara att smäcka dit något eftersom det är så ojämnt. Dessutom är "byggets" golv en cm. högre. Första tanken var att sätta en profilerad aluminiumlist över allt samman, men det är nog för brett. Andra tanken var att hälla i betong och gjuta fast en planka, för att därefter skruva fast en ektröskel eller dylikt.
Inga av mina idéer verkar speciellt bra. Så ös på med era!

Ojämn öppning mellan två golv med synlig höjdskillnad och råa kanter som behöver täckas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ojämn golvyta vid kanal mellan två rum med en cm höjdskillnad.
Skapa konto
Ojämn kanalöppning mellan två golv med synliga träplankor och spår av byggnadsarbete.
Skapa konto
Ojämn golvyta vid byggprojekt med mäthöjdskillnad mellan kök och bygge.
Skapa konto
Ojämn öppning mellan två golvtyper med synlig träkonstruktion och höjdskillnad.
Skapa konto

Staffan

Kan du såga bort de snedställda brädorna och fälla ner en regel så du får mer stöd och sen fästa en ektröskel i kanske?

Hur brett är gapet?

Staffans2000
De sneda brädorna är den gamla ytterväggen. För att få ner dom under golvnivå, sågade jag av dom på diagonalen med en motorsåg. Därför ser de ut som de ser ut.

Gapet är en dm.

Det ska vi inte vara något problem att få tag på en aluminiumlist, men den behöver ju stöd underifrån.

R
Regel i botten, på det snea epoxi spackel, sen täck med en board eller planka sen tröskel.

Jag hade fyllt alla springor och hål med fogskum och sedan flytspacklat.
Det är dels för att jag gillar både fogskum och flytspackel och att jag har det liggandes hemma.:)

R
Peter2400 Peter2400 skrev:
Jag hade fyllt alla springor och hål med fogskum och sedan flytspacklat.
Det är dels för att jag gillar både fogskum och flytspackel och att jag har det liggandes hemma.:)
Lite som att trycka ner skumbananer...

Finns det väldigt hårt fogskum?

R RapidSledge skrev:
Lite som att trycka ner skumbananer...

Finns det väldigt hårt fogskum?
Jag använder Biltemas stenlim som fogskum, det är vackert rosa och lågexpanderande, så det blir lite hårdare, fiberarmerat flytspackel fördelar ut kraften.
Om man orkar för det lilla hålet, så hade det även fungerat bra med Eps-cement före flytspacklingen.

R
Tycker det är smidigt med ren epoxi o sen blandar jag i glasfiberflock så går jag precis det spacklet som jag vill ha.

Men det går att ha polyester eller epoxi o sedan talk för att göra spackel.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.