Har ett lysrör som enbart lyser väldigt lite i ena kanten, köpte nya glimtändare för att testa om det räcker eller om det är hela armaturen som måste bytas.

Tog ut den förra tändaren och på den står det

Philips S10 Single
220-240V,
4-65W
och på de jag köpte är
Osram St 151, L 4,6,7,15,18,20,22W,
Dulux L 18W ,
Series Operation.

Antar att seires och single handlar om den ska driva ett eller flera rör, min armatur sitter där 1 rör i, och undrar då om jag kan använda dom jag köpte även om det bara är för 1 rör eller om det är risk att något går fel då.

/Mvh Patrik

Vad är det för effekt på röret? Har du kvittot kvar skulle jag råda dig att försöka byta den. Det är inte för skojs skull som det finns olika sorter. Risken är att det inte fungerar. Hela armaturen verkar dock överflödigt att byta. Om det inte räcker med att byta glimtändaren så byt röret också. Och se till att rör och tändare passar ihop.

• Gilla
Immobil
  • Laddar…
A Avemo skrev:
Vad är det för effekt på röret? Har du kvittot kvar skulle jag råda dig att försöka byta den. Det är inte för skojs skull som det finns olika sorter. Risken är att det inte fungerar. Hela armaturen verkar dock överflödigt att byta. Om det inte räcker med att byta glimtändaren så byt röret också. Och se till att rör och tändare passar ihop.
Röret är helt nytt 18w840 står det på det. Vad ska jag leta efter för tändare då?

Köp nytt lysrör och ny glimtändare och testa.
Glimtändaren du köpt är av fel modell.

Härryda2015 Härryda2015 skrev:
Köp nytt lysrör och ny glimtändare och testa.
Glimtändaren du köpt är av fel modell.
Såg nu att röret var nytt, Osram st111 motsvarar din gamla Philips S10.

Härryda2015 Härryda2015 skrev:
Såg nu att röret var nytt, Osram st111 motsvarar din gamla Philips S10.
Ska kolla efter det då! Tackar! :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.