2 080 läst ·
7 svar
2k läst
7 svar
Glespanel med eller utan gips
Hej första inlägget här
Har tänkt lägga in golvärme i vårt blivande kök före detta vardagsrum
Glespanel blir mitt val har provat att skruva fast några i bredd och det känns stumt o fint reglarna under är rätt breda ca 60-70mm och sitter med ca 50 cm mellanrum huset är från -46, ska man verkligen behöva ha gips över, är det någon som provat utan och lagt ett flytande golv direkt ovanpå.
Har köpt 17mm slang som jag lägger 20cc med plåtar sedan tänkte jag lägga något slags klick golv ovanpå
vill ju helst känna värmen om fötterna därav anledningen till att vi lägger golvärme.
Har tänkt lägga in golvärme i vårt blivande kök före detta vardagsrum
Glespanel blir mitt val har provat att skruva fast några i bredd och det känns stumt o fint reglarna under är rätt breda ca 60-70mm och sitter med ca 50 cm mellanrum huset är från -46, ska man verkligen behöva ha gips över, är det någon som provat utan och lagt ett flytande golv direkt ovanpå.
Har köpt 17mm slang som jag lägger 20cc med plåtar sedan tänkte jag lägga något slags klick golv ovanpå
vill ju helst känna värmen om fötterna därav anledningen till att vi lägger golvärme.
Bra, har precis meckat bort elementen samt monterat mini shunten som hammnar under diskhon förhoppningsvis, så det är snart dags att börja brottas med slangen o plåtarna.
Försöker väl lägga med 19mm glipa för att få ner slang o plåt
Försöker väl lägga med 19mm glipa för att få ner slang o plåt
plåten är väl 0,6mm så det borde väl funka, jag glesade allt innan jag la ut plåtar och slang, sen fäste mina plåtar med plåtskruv, som jag tog bort efterhand när jag lade på golvspånet, så mina plåtar är inte skruvade under golvspånet, vet inte om det är bra eller dåligt.
Klicka här för att svara