Hej första inlägget här
Har tänkt lägga in golvärme i vårt blivande kök före detta vardagsrum
Glespanel blir mitt val har provat att skruva fast några i bredd och det känns stumt o fint reglarna under är rätt breda ca 60-70mm och sitter med ca 50 cm mellanrum huset är från -46, ska man verkligen behöva ha gips över, är det någon som provat utan och lagt ett flytande golv direkt ovanpå.
Har köpt 17mm slang som jag lägger 20cc med plåtar sedan tänkte jag lägga något slags klick golv ovanpå
vill ju helst känna värmen om fötterna därav anledningen till att vi lägger golvärme.:)

gips andvänds om man lägger klinkers, hoppar man över deta så spricker klinkerset (även om det känns stumt)
ska du lägga laminat eller trä ovanpå, så är det ju bara dumt att ha gips (det issolerar & bygger på höjden)

En fråga till hur brett ska man ha för att få ner 17mm slang o plåt ?

S
jag la 20mm slang i glesp och hade 22mm mellan, det funkade bra med 2mm större än slangen. och har golvspån+9mm klickgolv

Bra, har precis meckat bort elementen samt monterat mini shunten som hammnar under diskhon förhoppningsvis, så det är snart dags att börja brottas med slangen o plåtarna.
Försöker väl lägga med 19mm glipa för att få ner slang o plåt

S
kolla först med en bit slang å plåt om det går bra med 19mm glipa, så du inte glesar allt osså funkar det inte.

Jag tänkte nog glesa och lägga slang vart efter.
Vad är bäst att fästa plåten med skruv, spik eller kanske häftpistolen?
Tänkte lämna 20mm mellan varje plåt är det lagom?

S
plåten är väl 0,6mm så det borde väl funka, jag glesade allt innan jag la ut plåtar och slang, sen fäste mina plåtar med plåtskruv, som jag tog bort efterhand när jag lade på golvspånet, så mina plåtar är inte skruvade under golvspånet, vet inte om det är bra eller dåligt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.