5 354 läst ·
6 svar
5k läst
6 svar
Glasmosaik lossnar i duschen
Hej! Jag har lagt glasmosaik i duschen och hela tiden lossar fog och mosaik rutor, jag har mig veterligen gjort enligt konstens alla regler med multifix och 3mm tandspackel.
Jag har vattenburen golv värme som jag väntade i 3 veckor innan jag slog på efter läggningen.
Vad är det för fel??
Mosaiken låg på nät med papper mellan alla ark.
Tacksam för något klokt svar!
Jag har vattenburen golv värme som jag väntade i 3 veckor innan jag slog på efter läggningen.
Vad är det för fel??
Mosaiken låg på nät med papper mellan alla ark.
Tacksam för något klokt svar!
Ok, det kan ju förstås vara fullt möjligt. Hur gör man bäst för att åtgärda detta?
Det innebär ju att ska jag ta bort mosaiken från golvet så ökar jag bygghöjden ytterligare 3 mm. Nån som har ett bra tips??
Det innebär ju att ska jag ta bort mosaiken från golvet så ökar jag bygghöjden ytterligare 3 mm. Nån som har ett bra tips??
När vi hade satt mosaik i köket i vår tidigare lägenhet var det enstaka plattor som lossnade efteråt. Dem fäste vi med pl400 (TROR jag, något pl-lim var det i alla fall). Jag vet inte om det fungerar även i badrum.
Det verkar lite vanskligt att ta bort mosaiken från golvet, eftersom du riskerar att skada fuktspärren under.
Det verkar lite vanskligt att ta bort mosaiken från golvet, eftersom du riskerar att skada fuktspärren under.
Ja det är man ju lite orolig för, vill INTE göra om det igen. Funkar det med att limma dom så är det ju ok!.
Att fogen också lossnar, beror det också på att den varit för torr eller är det en konsekvens av att plattan lossnar?
Att fogen också lossnar, beror det också på att den varit för torr eller är det en konsekvens av att plattan lossnar?
Ja, fråga i kakelaffären om det funkar att limma, bäst att fråga dem som sålt de produkter du har använt (att limma var det råd vi fick, men det gällde som sagt kök, där det inte är lika stor påfrestning av vatten etc. pl400 ska vara vattenbeständigt så vitt jag vet, men det finns ju grader ...).
Klicka här för att svara