2 586 läst ·
6 svar
3k läst
6 svar
Glasfiberväv och slarv.
Barnen köpte ett 1.5 plans hus med kass utfört öv. Glasfiberväven limmades mot mycket dåligt spacklade skivor.
Nu tänker jag högt. Visst måste det vara smidigast att skruva på nya gipsskivor/spackla/tapetsera än att slipa genom väven, eller riva den.
Vad tycker Ni?
Nu tänker jag högt. Visst måste det vara smidigast att skruva på nya gipsskivor/spackla/tapetsera än att slipa genom väven, eller riva den.
Vad tycker Ni?
Vad är problemet...för mycket spackel i skarvarna som inte är nerslipat, eller för lite spacklat/svackor?
Är det glasfiberväv med mönster, eller är det "armeringsduk"?
Tror spontant det är enklare att slipa ner det som behövs, och sen limma ny väv över alltsammans...nya skivor+ spackling är ju ett hästjobb...
Är det glasfiberväv med mönster, eller är det "armeringsduk"?
Tror spontant det är enklare att slipa ner det som behövs, och sen limma ny väv över alltsammans...nya skivor+ spackling är ju ett hästjobb...
Medlem
· Norrbotten
· 3 390 inlägg
Är det bara fult gjort, men så att väven sitter bra fast? Är det mycket, hela övervåningen? Ett antal omgångar med spackel löser väl det mesta, men det kanske är för mycket jobb? Att skiva om en hel våning är också skitmycket jobb, inte minst bara att bära in alla skivorna. Hyr en giraff en dag och slipa som en galning, sedan är det "bara" att börja spackla. Det är mina 10-cent.
Har det förresten dykt upp ett litet tillägg i din avatar kamilenski (inte har det väl stått amatör där tidigare)?
Har det förresten dykt upp ett litet tillägg i din avatar kamilenski (inte har det väl stått amatör där tidigare)?
Slipa inte innan spackling, totalt meningslöst. Bredspackla 2-3 gånger, slipa av med giraff, måla, klart!
Rätt! Min egen titel. Kunde inte väntanorrbottenstorpet skrev:Är det bara fult gjort, men så att väven sitter bra fast? Är det mycket, hela övervåningen? Ett antal omgångar med spackel löser väl det mesta, men det kanske är för mycket jobb? Att skiva om en hel våning är också skitmycket jobb, inte minst bara att bära in alla skivorna. Hyr en giraff en dag och slipa som en galning, sedan är det "bara" att börja spackla. Det är mina 10-cent.
Det kom ett nytt förslag. Att spika fast folierade takskivor. Och ja. Det är ca 3mm för mycket spackel på varje skarv.
Klarar girafen av 60kvm väv+ spackel på en 12 timmar?
Medlem
· Norrbotten
· 3 390 inlägg
Hur blev det?
Jo jag tror nog att det knappast ska vara något problem med giraffen.
Jo jag tror nog att det knappast ska vara något problem med giraffen.
Klicka här för att svara