Vi behöver byta vårt tak och vi vill gärna ha enkupigt glaserat tegel, finns det nån här som har erfarenheter av detta? Jag tänker på om något fabrikat är att föredra framför ett annat, eller om det skiljer i utseende och givetvis om det skiljer mycket på priset mellan tillverkarna?
 
Har lagt Moniers Hollanderpanna den är smidig att handskas med. Benders har ju en likvärdig men har ej lagt den själv så vet inget om den.
 
Holländerpannan är en av de som vi tittat på men den verkar vara mycket dyrare än moniers andra glaserade tegelpanna från nortegel men det kanske är så att man får vad man betalar för?
 
Det är mycket möjligt hör dig för hos din bygghandlare dom bör veta!
 
Jag la Röbens panna förra året på mitt tak. Det är inte många mm i sidan du har att justera med.Falsningarna låser pannan jäkligt effektivt. Plåtisen var vansinnig på att hantera pannorna, när han måste ta bort en del för att kunna fixa huvar och skorstensbeslag. På tal om det, glöm inte bort att du nog inte får den gamla plåten att passa mot enkupiga teglet. Dessutom stökar falsningarna till det, eftersom allt du ska sticka in mellan pannorna (huvplåtar, skorstensbeslag, taksteg) får pannorna att lyfta sig... Det är snyggt, grannarna får ha solglasögon på sig, men det är inte bara positivt...
 
Tack, ska kolla upp Röbens också. Det har jag inte hört om innan.
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.