2 035 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Glasbetong och värme.
Håller på med vårat nya badrum i källaren där vi sedan tidigare haft en liten kamin för mys och värme som kommer att få vara kvar. ;D Nu vill frugan väldigt gärna ha glasbetong som förlängning på murstocken för att kunna ha duschväggen i hörnet som blir vägg-murstock. Då hamnar kabinen ca 15cm från glasbetongen. Funkar detta eller spricker glaset av den värmen?
Om jag fattar dig rätt hamnar glasbetongväggen mellan dushen och kaminen?
Det finns några trådar om glasbetong i bastuvägg, här är en
http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Bastu;action=display;num=1125174027
Om du inte tycker att du får svar där kan du titta på
http://www.glasbetong.se/ Teknisk info
Om inte det räcker tycker jag du ska maila dem, de är snabba ned svar
Det finns några trådar om glasbetong i bastuvägg, här är en
http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Bastu;action=display;num=1125174027
Om du inte tycker att du får svar där kan du titta på
http://www.glasbetong.se/ Teknisk info
Om inte det räcker tycker jag du ska maila dem, de är snabba ned svar
Mailade dem då deras hemsida inte gav så mycke info och inte va fullständigt fungerande. Och svaret jag fick va att det skulle gå att lösa med brandglas men dessa va dyra och inte värt det enligt dem. Så nu blir det att bygga väggen av något annat material. Någon med tips? Regla upp med gips känns inte rätt så någon typ av murning blir det nog. Ska man satsa på vanligt tegel som putsas på en sidan och målas som skorstensstocken eller några andra typer av block att mura upp?
Klicka här för att svara