För några år sen efterlyste jag en litauisk/lettisk dörr av märket Torso. Hade köpt en vitmålad glasad innerdörr, Norge. Det var rea på den (Cheapy) men på Cheapy kan de inte ge nån hjälp var man ev skulle kunna få tag på den. Söker man på nätet finns www.torso.lt och i deras sortiment finns dörren kvar. Verkar dock inte gå att beställa på sidan.
Nu har jag, efter tips, hittat en liknande dörr på Silvan i Danmark men inte heller där verkar det gå att beställa till Sverige. Silvan finns ju inte i Sverige längre, Beijer övertog några butiker men i deras sortiment finns inte denna dörr. Silvan verkar tillhöra DT-group, och Cheapy handlar tydligen därifrån centralt men den lokale föreståndaren kunde inte förmedla någon kontakt.
Nån som har tips eller förslag på:
1. hur man handlar från Danmark
2. litauiska byggföretag verksamma i Sverige (importera via dem?)
Nu har jag, efter tips, hittat en liknande dörr på Silvan i Danmark men inte heller där verkar det gå att beställa till Sverige. Silvan finns ju inte i Sverige längre, Beijer övertog några butiker men i deras sortiment finns inte denna dörr. Silvan verkar tillhöra DT-group, och Cheapy handlar tydligen därifrån centralt men den lokale föreståndaren kunde inte förmedla någon kontakt.
Nån som har tips eller förslag på:
1. hur man handlar från Danmark
2. litauiska byggföretag verksamma i Sverige (importera via dem?)
Fick svar från fabriken i Litauen om åf i Sverige. Nån som känner till det här företaget KBO-gross heter de. Tyvärr verkar det som att just den dörr jag söker inte finns med som *lågpris" utan det är en Diplomat-dörr i en helt annan prisbild. Inte bara för priset utan också för att dörrarna ska sitta i anslutning till varandra och då vill jag förstås att de ska vara lika 
Ska kontakta dem efter helgen när de är tillbaka igen.
Ska kontakta dem efter helgen när de är tillbaka igen.
Klicka här för att svara