197 läst ·
9 svar
197 läst
9 svar
Glappande tryckdimmer
Hej! Har ett par tryckdimmers med plejd som har börjat glappa, första trycket för att tända/släcka tar inte och man måste trycka igen innan det funkar. När man väl har gjort det så funkar de ett tag som de ska för att sen glappa igen när man inte använt dem på ett tag.
Jag har kikat under knappen och det sitter fjädrar på båda sidor och knapparna ser ut att vara ok.
Vad tror ni det kan vara, något man kan lösa själv eller måste jag ringa elektrikern?
Jag har kikat under knappen och det sitter fjädrar på båda sidor och knapparna ser ut att vara ok.
Vad tror ni det kan vara, något man kan lösa själv eller måste jag ringa elektrikern?
Moderator
· Stockholm
· 57 598 inlägg
Men är det alltså en plejd knapp också? Ofta har man ju en plejd dimmerpuck med ex. en Elko eller schneider knapp.
Moderator
· Stockholm
· 57 598 inlägg
Känns som att dte där måste vara något annat än "glapp".
Du har alltså mer än en plejd som bärjat bete sig så?
Lägg upp lite bilder där man ser hur det är kopplat. Är det en enkel installation med bara en knapp som styr, eller har du någon form av trappkoppling med fler knappar som styr samma puck?
Du har alltså mer än en plejd som bärjat bete sig så?
Lägg upp lite bilder där man ser hur det är kopplat. Är det en enkel installation med bara en knapp som styr, eller har du någon form av trappkoppling med fler knappar som styr samma puck?
Jag såg precis din trådstart tidigare ikväll, och kunde då gissa mig vad det är för bilder du avsåg i ditt svar.P papaboo skrev:
Tänk på att ingen kommer kunna gissa sig till vilka andra trådar du varit inne och läst. I denna tråd finns inga bilder.
Klicka här för att svara