8 640 läst ·
3 svar
9k läst
3 svar
Glapp i infällda halogenspot
Vi har infällda halogenspotlights i vårt kök under överskåpen, köket är från 2007 när huset byggdes, Myresjökök. Sen nåt år så är det glapp i en spotlight, irriterande!
Vi har ju bytt själva lampan flera gånger, men det hjälper inte. Om lampan inte lyser så kan man få den att lysa igen genom att pilla lite på den så att vinkeln i infattningen ändras.
Jag funderar på om man kan sätta nån liten "kil" så att lampan inte kan hamna i fel vinkel. Givetvis nånting som inte är ledande. Det känns absolut som att åtgärda symptomet istället för att fixa felet, men vad gör man annars?
Vi har ju bytt själva lampan flera gånger, men det hjälper inte. Om lampan inte lyser så kan man få den att lysa igen genom att pilla lite på den så att vinkeln i infattningen ändras.
Jag funderar på om man kan sätta nån liten "kil" så att lampan inte kan hamna i fel vinkel. Givetvis nånting som inte är ledande. Det känns absolut som att åtgärda symptomet istället för att fixa felet, men vad gör man annars?
Jag hade samma problem i min gamla lägenhet, det visade sig att kontakterna hade ärgat/korroderat av ångan från spiskok, löste det med en liten nålfil och elektronikrengöringsspray. För att slippa problemet tog jag syrafritt vaselin på stiften när jag satte tillbaka spotten.
Klicka här för att svara