24 521 läst ·
19 svar
25k läst
19 svar
Glans på garagefärg
Har varit ute nu och skrapat bort all färg som är lös. Men om man tittar noga på väggen så finns det partier där färgen sitter men på nära håll ser man en krackelering i ytan.
Mitt eget spontana intryck av hela situationen är att det här blir inte snyggt, men kanske målaren borde veta bättre.
Det som känns så surt är att jag förklarade situationen för färghandlaren och sa att jag bara höll 5 grader med kupevärmare och frågade om det gick att måla då. 5 grader funkar sa han. Han hade väl kunnat förklara att det kanske inte är 5 grader i hörnen, det tänkte ju inte jag på.... Man blir klokare för varje dag...
Mitt eget spontana intryck av hela situationen är att det här blir inte snyggt, men kanske målaren borde veta bättre.
Det som känns så surt är att jag förklarade situationen för färghandlaren och sa att jag bara höll 5 grader med kupevärmare och frågade om det gick att måla då. 5 grader funkar sa han. Han hade väl kunnat förklara att det kanske inte är 5 grader i hörnen, det tänkte ju inte jag på.... Man blir klokare för varje dag...
Produkter som diskuteras: "skrapat färg"
Färgskrapa Flexi Speedheater
Med 3 blad och hölster
499 kr inkl moms
Läs mer
Näe kylan har trängt in med skruvaran så färgen har krackelerat över skruvskallarna... Lite intressant att se vart man har köldbryggorna i huset.. Att titta på min vägg nu är som att ha ir glasögon på sej ungefär ;-)Mäster skrev:
Redigerat:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden