Nu är jag ingen yrkesmålare, men jag hade nöjt mig med att peta bort det som sitter löst, och målat om,
Vad menar du med skruvarna ? är det bara att det inte trängt färg i spåren ?

Mera värme.

Har varit ute nu och skrapat bort all färg som är lös. Men om man tittar noga på väggen så finns det partier där färgen sitter men på nära håll ser man en krackelering i ytan.
Mitt eget spontana intryck av hela situationen är att det här blir inte snyggt, men kanske målaren borde veta bättre.
Det som känns så surt är att jag förklarade situationen för färghandlaren och sa att jag bara höll 5 grader med kupevärmare och frågade om det gick att måla då. 5 grader funkar sa han. Han hade väl kunnat förklara att det kanske inte är 5 grader i hörnen, det tänkte ju inte jag på.... Man blir klokare för varje dag...

Mäster skrev:
Nu är jag ingen yrkesmålare, men jag hade nöjt mig med att peta bort det som sitter löst, och målat om,
Vad menar du med skruvarna ? är det bara att det inte trängt färg i spåren ?

Mera vrme.
Näe kylan har trängt in med skruvaran så färgen har krackelerat över skruvskallarna... Lite intressant att se vart man har köldbryggorna i huset.. Att titta på min vägg nu är som att ha ir glasögon på sej ungefär ;-)

Redigerat:
Nu har jag ca 25 grader i garaget... Kör 7 kw gasol just nu. Inte den billigaste värmen, men men.

Trilla skrev:
Nu har jag ca 25 grader i garaget... Kör 7 kw gasol just nu. Inte den billigaste värmen, men men.
Gött:P

Man ska aldrig lita på färghandeln. dom säljer bara. dom jobbar ju inte med materialet.
5grader e oki för de står de på burken. de va därför han sa det antagligen

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.