Skånepöjk
Tjena

har gjutit ett ”sidostycke” till min betongtrappa.
Lyckades inte vibbra/hamra tillräckligt noggrant så resultatet blev därefter med endel större och mindre hål.
Hur lagar jag detta på bästa/lättaste sätt?

funderar på husfix? Men den är vit och skulle gärna ha allt i ”betongfärg” om man säger så…

svårt det här med att gjuta hehe

tack för all hjälp <3

• Betongtrappa med ojämn yta och hål vid sidstycket intill en klippa.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Betongsidostycke med hålbildningar efter otillräcklig vibration under gjutning.
    Skapa konto
  • Nygjutet sidostycke till betongtrappa med ojämn yta och flera hål mot en befintlig stentrappa och berg.
    Skapa konto
  • Del av en gjuten betongtrappa med ojämnheter och hål efter otillräcklig vibration under gjutningen.
    Skapa konto
Alltså vad är det med nya husägare och Husfix egentligen? ;)

Skämt åsido, på med cementbruk A i något lösare konsistens än angivet på förpackningen, eller samma blandning du gjöt med, fast lösare (underlättar appliceringen). Använd putsbräde, ev med sån där filtmatta efteråt för att få det att smälta in bra. Lite som en putslagning med cementbruk, kommer bli bra. Och enkelt att få till med putsbräda/rätskiva när du har hela muren som stöd, i princip som att spackla igen sprickor.

Sen finns det också vidhäftare på enlitersflaska som man kan pensla på om man tror att lagningen riskerar släppa, men jag hade nog skippat det och använt i ny lagning om det visar sig behövas.

PS: Snyggt resultat som helhet ändå!

Redigerat:
  • Gilla
fatsug och 1 till
  • Laddar…
Skånepöjk
A Alko skrev:
Alltså vad är det med nya husägare och Husfix egentligen? ;)

Skämt åsido, på med cementbruk A i något lösare konsistens än angivet på förpackningen, eller samma blandning du gjöt med, fast lösare (underlättar appliceringen). Använd putsbräde, ev med sån där filtmatta efteråt för att få det att smälta in bra. Lite som en putslagning med cementbruk, kommer bli bra. Och enkelt att få till med putsbräda/rätskiva när du har hela muren som stöd, i princip som att spackla igen sprickor.

Sen finns det också vidhäftare på enlitersflaska som man kan pensla på om man tror att lagningen riskerar släppa, men jag hade nog skippat det och använt i ny lagning om det visar sig behövas.

PS: Snyggt resultat som helhet ändå!
tack för hjälpen! Ska jag prima hålen eller så för att få bruket att fästa ordentligt?

Skånepöjk Hällvetet skrev:
tack för hjälpen! Ska jag prima hålen eller så för att få bruket att fästa ordentligt?
Alltså vidhäftaren är ju en form av primer. Läs mer här (under Lagningar o längst ned) om hur den används, andra fabrikat än Weber har också detta i sortimentet. Jag har för mig att jag penslat sån på gamla ytan när jag lagade betong för några år sen. Blev perfekt men jag vet ju inte om det hade gått lika bra ändå.

https://www.k-rauta.se/produkt/vidhaftare-weber-saint-gobain-1l/7391479350066

• Gilla
Skånepöjk
  • Laddar…
Skånepöjk
Tack :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.