Hej!

Ska alldeles strax sätta igång och gjuta mitt badrumsgolv med två fall, ett litet i duschen och ett större jämnt fall i resten av rummet ner till en golvbrunn som också kommer att tjäna som tvättmaskinsutlopp.

Min tanke har hela tiden varit att ovan på frigolit och armering gjuta fast ett par putslister i betong ett par dagar innan och sedan avnända dem för att dra av och på så sätt slippa spackla golvet.

Nu har jag dock börjat fundera.. Kommer inte Frigoliten "packas ihop" när jag pumpar ut 1500kg betong?
Isåfall sjunker ju de förgjutna putslisterna/dragbanorna också och då blir ju golvet för lågt...

Lägger man istället ner putslisterna i betongen samtidigt som man gjuter hela golvet kan man ju kanske ha en chans att få rätt höjd men då måste man ju o andra sidan ut och kliva i betongen vilket borde medföra att listerna in ligger kvar i lagt läge..

Tacksam för alla tips!

• Gilla
Yderfält
  • Laddar…
Cellplasten är gjord för att klara belastningen utan att tryckas ihop. Kolla på Combiform som avdragarbanor, dom är väldigt smidiga att jobba med.

OK , Tack! Då kör jag på som planerat.

Som avdragsbana skulle man väl kunna använda vadsomhelst i rostfri plåt eller aluminium ?
Combiform verkarde ju jäkligt fiffiga men behöver grejerna ganska omgående så det är i princip bejier, byggmax, cheapy eller bauhaus standard sortiment som finns att tillgå, inga beställningsvaror.

Tänkte bara säga att det gick jävligt bra, en liiiiiten svacka i det större fallet annars blev det i princip perfekt.
Kan varmt rekommendera alla andra som funderar i liknande banor att gjuta med fall direkt!

Vad använde du som avdragsbana till slut då?

Det slutade med "vadsomhelst i rostfri plåt" :)

Yttre omständigheter gjorde att jag sladdade in på Bejier 5 i stängning och tog 9meter av första bästa rostfria kantskydd.

• Gilla
SaraW och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.