Hej! Jag ska Använda mig av weber expanderbetong 702, 20kg säckar. Jag undrar om någon vet vad maxdosering med svart järnoxid är per 20 kg säck, utan att tappa hållfasthet? Jag klarar inte läsa mig till det och kanske någon har erfarenhet av det?
 
Max 9gr på kg är en bra måttstock. Men sålänge du inte tänkt att köra truck på din komod så spelar hållfastheten föga roll.

Använder du svart så är 6gr lagom. Det blir inte mörkare bara för att du öser i mer.
 
A atomlab skrev:
Max 9gr på kg är en bra måttstock. Men sålänge du inte tänkt att köra truck på din komod så spelar hållfastheten föga roll.

Använder du svart så är 6gr lagom. Det blir inte mörkare bara för att du öser i mer.
Så 6 gr per kilo. Skulle jag ta 80 kg, så skulle det bli 48 gram, låter ju väldigt lite?
 
T Tony_p89 skrev:
Så 6 gr per kilo. Skulle jag ta 80 kg, så skulle det bli 48 gram, låter ju väldigt lite?
Ja, 48 gram är alldeles för lite. Kolla din miniräknare och försök igen;)
6 x 80 = 480
 
Peter2400 Peter2400 skrev:
Ja, 48 gram är alldeles för lite. Kolla din miniräknare och försök igen;)
6 x 80 = 480
Haha, tackar
 
Går det att slipa skivan om den skiftar mycket i färg, så att det blir en mer jämn färg?
 
Normalt skiftar det inte i färg så mycket om man blandar bra. Slipa lär inte fungera. Jag hade blandat allt i vanlig rulle, sen tippat över i en större balja för att blanda det igen för att slippa risken.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.