1 620 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
Gjuta platta på stallbacke
Hej,
Behöver lite mer plats och tänkte gjuta platta utanför snickeriet på ca 32m2 (ca4x8m). Min tanke är att gjuta direkt på stallbacken, den är ju uppgrusad ganska duktigt redan. Jag gjuter oisolerad platta, hela snickeriet är uppbyggt på oisolerad platta, funkar utmärkt. Alltså, bara raka av det slätt, padda en omgång och ev byggplast. Sedan en enkel lokal på detta, pulpettak, port i gaveln. Ena långsidan är alltså befintlig vägg på snickeriet. Tankar om det?
Behöver lite mer plats och tänkte gjuta platta utanför snickeriet på ca 32m2 (ca4x8m). Min tanke är att gjuta direkt på stallbacken, den är ju uppgrusad ganska duktigt redan. Jag gjuter oisolerad platta, hela snickeriet är uppbyggt på oisolerad platta, funkar utmärkt. Alltså, bara raka av det slätt, padda en omgång och ev byggplast. Sedan en enkel lokal på detta, pulpettak, port i gaveln. Ena långsidan är alltså befintlig vägg på snickeriet. Tankar om det?
Nja, mest för att det är enkelt. 30m2 markisolering är ju inte heller gratis och det är mer jobb. Men, det är klart man får ju lite isolering iaf.J JKrister skrev:
1000kr/kbm för Cellplast och 3000kr/kbm för betong men ja 10cm Cellplast gör inte golvet varmt.
Är verkligen ingen expert på betong men dubbel tjocklek ger inte dubbel styrka utan det är armeringen som gör det stadigt.
Är verkligen ingen expert på betong men dubbel tjocklek ger inte dubbel styrka utan det är armeringen som gör det stadigt.
Klicka här för att svara